וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב אצל פישביין

10.1.2001 / 11:58

דנה קסלר על "מעודדות צמודות". אם לא בשביל התודעה החברתית, לפחות בשביל בחורות בביקיני

אחרי "חמש ילדות יפות" נראה אתכם מתאפקים מללכת לסרט חדש בכיכובה של קירסטן דאנסט, מה גם שאם הצלחתם לעמוד בבושה של להיכנס לסרט שהמתרגמים האדיבים החליטו להעניק לו את השם המשפיל "חמש ילדות יפות", סרט עם שם כמו "מעודדות צמודות" באמת קטן עליכם. רק שעדיין לא הבנתי לאן הן בדיוק צמודות, המעודדות האלה.

"מעודדות צמודות" היא קומדיית נעורים מעודנת מבחינת הגסויות שבה (אף לא בדיחת שפיך א-לה "אמריקן פאי" לרפואה) ובעלת מודעות סוציאלית מסוימת. העלילה סבה סביב השוק אותו חוטפת טורנס שיפמן (דאנסט), ראש קבוצת מעודדות בתיכון יוקרתי בסן דיאגו שזה עתה התמנתה לתפקיד, כשהיא מגלה שקודמתה גנבה את הרוטינות שהפכו את הקבוצה שלה לאלופה בתחרויות מעודדות כלל-ארציות מקבוצת מעודדות שחורות מתיכון עני באיסט-קומפטון.

היות ובניגוד לצ'ירלידרית הטיפוסית בקולנוע האמריקאי טורנס היא גם בחורה בעלת מצפון חברתי (עובדה, היא זורקת את החבר האידיוט שלה בשביל בחור איכותי ששומע את הקלאש), היא צריכה להתמודד עם הגילוי המחריד לא רק ברמה הפרקטית (הביצ'ס מאיסט-קומפטון הולכות לראשונה להשתתף באליפות הארצית), אלא גם ברמה המוסרית. למזלנו הסרט מספיק גדוש בדיאלוגים שנונים, בתרגילי מעודדות חצי-מרהיבים ובכוסיות בחצאיות קצרות (כולל סצינת קאר-וואש בה כולן עוברות לביקיני) כדי שנצליח להתמודד עם הקונפליקט המוסרי שיותר ממזכיר את ז'אנר סרטי הרוקנרול שעוסקים בבעיה הנצחית שלבנים מעתיקים את התרבות השחורה למען הקהל הלבן.

דאנסט - שהשתלטה בשנים האחרונות לחלוטין על דמות "הכוסית הבלונדינית טובת הלב" שעוד היתה נחשבת לאוונגארד בימי "קלולס" - מדהימה כהרגלה. ומה כוסית בלונדינית טובת לב צריכה אם לא את אלייזה דושקו (המוכרת בתור פיית' מ"באפי") בתור סיידקיק? בשאיפה שהפליק-פלאקים הסקסיים של דושקו לא יתנקמו בדאנסט בסרט ההמשך, כמו שקרה לבאפי בסוף. ואפרופו סוף, שלא תעיזו לקום מהכיסא לפני תום כותרות הסיום, כי האינטרפרטציה של דאנסט וחברותיה ל"מיקי" של טוני בייזיל שווה אליפות יותר מכל רוטינה שחורה מועתקת.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully