וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'ורז' בטטה יחלק את ירושלים

17.1.2001 / 11:29

רואי וולמן עם סיכום הנקודות בסיבוב הראשון של שידורי התעמולה, קרב האיגרוף הכי משעמם בעיר

האמת היא שתכננתי הפנינג שלם. פיניתי זמן וחלקה מוחית מבעוד מועד והתיישבתי מול המסך מתוך הדרת כבוד אמיתית לשואוביז הפוליטי, מוכן ומזומן להישטף בעונג רב עם אזוטריה קשה סטייל הרב לוינגר והקל'צניקוב, צ'רלי ביטון והנמרים, סיעת נהגי מוניות עפולה עילית, מפלגת טבע ועוד שלל תנועות אידיאולוגיות רדיקליות ליום אחד מהזן הקומי העסיסי הזה.

ברוב בורותי שכחתי שכולה מדובר בקרב אגרוף משעמם בן עשרים יום לראשות הממשלה, פרק זמן ששום טלנובלה לא תצמח ממנו, בטח לא כשמדובר בשני מועמדים נטולי אפיל כלשהו כמו ברק ושרון - הראשון טכנוקרט שבודק מדי יום אם הצטבר אבק על קלידי הפסנתר שלו, והשני סבא גימלאי שחוש ההומור שלו יודע להתכתב רק עם "מרזי-מורית".

נו טוב, התעודדתי קלות, מפנים את הבושה שבחוסר עירנותי האקטואלית לרגל המטלה שלקחתי על עצמי. לפחות אנסה להפיק את התיאטרליות המתבקשת ממסיבת התחפושות היקרה בעיר.

סיבוב ראשון
ברק שולף ראשון, אך מרוב התרגשות מכוון הפוך, כלפי עצמו. הכאה על חטא דרך מונולוג ישיר לאומה היא בבחינת הודאה במצוקה קשה ובתחושת קוצר זמן רצינית. כנות אינה שם המשחק פה. טעית? תלך.
ומנגד, סקירת המלחמות בהשתתפות שרון, בלוריתו הלבנה הנהדרת מתבדרת ברוחות רמת הגולן והנגב. אך תדמית "הוא הלך בשדות" הפסיקה לעבוד ב-77' והצטיירה אמש כמגוחכת למדי. בנוסף לכך, הסמכת שרון והשורש ל.ח.מ כבר למן ההתחלה היתה מטופשת למדי. באם שכחו במחנה שרון, אסוציאציות מטבען הן חופשיות. תוצאה - 1:1.

סיבוב שני
ושוב מונולוג של ברק, אך הפעם דברי טעם. "צללי המתים" שרודפים אותו עוזרים לו להוציא מפיו דברים מפוכחים וכואבים על האתוס הישראלי בפתח המאה ה-21 ולהגחיך את כל התדמית המיליטריסטית של שרון. המסר נקי וברור. ההתחברות לדבריו היא שכלתנית.
מצד שני, קליפ האחדות של שרון פועל על האמוציות ומספק את הסחורה. קלאברים, פריקים, דוסים, כיפות סרוגות, רוסים, אתיופים, קיבוצניקים - מי לא נכנס תחת השמש של שרון? אך מעל הכל, ההתחייבות שלו, שנאמרת בצורה ישירה, להקמת ממשלת אחדות בראשותו מיד לאחר בחירתו היא האמירה האופרטיבית המשמעותית ביותר אתמול בערב. שרון פורט על המיתר הרגשי הנכון. התוצאה - 2:2.

סיבוב שלישי
מונולוג של פרס, מה שנקרא סנוקרת עצמית של מחנה ברק. ומנגד, אולמרט משתנקר על ברק כשהוא מציג הוכחה ניצחת להולכת השולל שביצע מועמד השמאל. ציטוט שלו מקמפיין בחירות 99' בדבר ירושלים מאוחדת לנצח נצחים מועמדת מול פרסום הוויתורים שנאות לבצע בעיר העתיקה בקמפ-דייוויד. על אף התנהגותו הילדותית של אולמרט - 4:2 לשרון.

סיבוב רביעי ואחרון
הווידאו-ארט האולטימטיבי. סאונד רפטטבי של דברי שרון: "מלחמת שלום הגליל היא מהמוצדקות ביותר במלחמות ישראל" על רקע זוועות המלחמה. קולנוע פוליטי במיטבו. 2 נקודות שלמות לברק. 4:4.
ומנגד, הופעה סוליסטית של מאיר שטרית, מה שנקרא סנוקרת עצמית של מחנה שרון, ואז, ממש עם שניות הסיום, מופיע השפן הנכון. הפול-האוס של שרון. פניה חמה ונרגשת שלו ברוסית (!!!) למגזר הבית שלו. אגרוף מתחת לחגורה של ברק. נוק אאוט מהמם עם הגונג.





0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully