וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מה נסגר, היית עושה לה טובה?

9.2.2001 / 18:53

לאור דרישת הקהל קושר שי גולדן כתרים לראשה הענוג של יעל שטרנהל, הנאווה בבנות ישראל

אם הדבר היה תלוי בסטטיסטיקה, יעל שטרנהל לא היתה עמנו. הוציאו פנקסים, שלפו עפרונות, הטעינו מחשבונים בסוללות וחשבו נא את ההסתברות לקיומה של יעלה זו. אחסוך לכם את המאמץ האינטלקטואלי ואקבע כי ההסתברות עומדת על הסכום העגול והבוטח של אפס. היו כנים עם עצמכם: כיצד יעלה על הדעת כי אדון היעלות אשר ברקיע יפזר בסימטריה כה נאה, בפרופורציה כה חסרת תקדים, שלל מעלות כה כבירות בחופן יד כה נדיבה?

נאוות חן? יש בנמצא. מבט מצודד ובוטח המעיד על אישיות בוגרת להתפעם, מאחוריה מסתתרת בוודאי אשת שיחה טובה? תוסיף לרשימה. יציבה איתנה, מעוטרת סנטר להתגאות בו, הנגזרת מאילן יוחסין להשתבח? סימנתי V בסמוך. נעימות סבר השוכנת לצד גאוותנות במינון המתאים, מעליהם מרחפת הכרה עצמית מאוזנת, וכל אלה באות לצדם של איפוק וצניעות מדודה? מי אמר אני ולא קיבל? עמדה מכובדה באליטה ישראלית נחשבת עד מאוד? נודה ולא נכחיש. יותר מכל, כבוד ויקר, חיבה ודברי מתיקות המורעפים עליה מכל קצוות הקשת המטאפורית? גם הפעם, יש גם יש. יאמרו רבותינו מוועדת המדרוג, כי אדם שאין לו אויבים, כמוהו כשמורת טבע מוגנת - להביט אך לא לפסוע בשביליה.

אך גם מעל מעלתה/מגרעתה האחת – נטייתה לשלמות – מדלגת היעלה בחינניות סדרתית אופיינית, והראייה - גם האפל שבמוחות, הנעוותן שבכותבים, אינו מסוגל להשית עליה אלא מלוא הצרור ורדים ריחניים. כמו היתה בלתי מושגת, כמעט מוגנת כבדולח נדיר. אך לא כך היא! יעלה נדמית זמינה, כמוה כפקיד ציבור אדיב במיוחד, דלתה פתוחה בפני כל, אוזניה כרויות לצרות הנדכאים וליבה ממרר בבכי – גם אם בריסון מסוגנן – עת צרה צרורה נופלת על ראשו של אחד. כל אחד! מובן כי הדברים אינם נסמכים אלא על מראית עין, פרי השתקפות אישיותה הכובשת מבעד למסך המרצד. אך מי יקרא תגר על קביעה זו? מי יהין?

והרי בסקר שהופיע ממש כאן לאחרונה, ותכליתו להעמיד בראשנו את "השווה" בבנות העיר, לא הושמו קריטריונים בידי הגולשים המלומדים של "וואלה! תרבות" לגזור אמות מידה לאותה "שוות". ובכל זאת, לכולם היה ברור כי ערכה של זו, שוויה האמיתי, אינו מסתכם בחזותה המצודדת והסקסית להתפקע, גם לא בחיתוך דיבורה הנוקב, אף לא במבטה הענייני, כי אם בסיכומן של כל התכונות הנאצלות גם יחד. יען כי יעל היא ביטוי נוקב לסינרגיה – השלם הגדול מסך כל חלקיו. זוהי, ידידי, תמציתה של "השוות". אכן, שווה שווה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully