וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע דקות זה כולל הפרסומות?

3.3.2001 / 18:53

רואי וולמן על רצועת השידור התמוהה "על קצה המדף", שמיטיבה לפספס בגסות את קהל היעד של השירה

בהחלטה דרקונית אחת הכריח אותי העורך לשנות את מערכת היממה שלי מקצה אל קצה. רצה שאשן בשעות הפעילות, דרש שאקום כשמגיע זמן אבשלום קור, ושוב לחזור ולישון, לאגור כוחות, לטעון מצברים לקראת גיחה סהרורית נוספת אל יום המחר, אל אזור הספר הטלוויזיוני בו שוכנות הספרות והשירה, הנמצאות כדרך קבע על קצה המדף התרבותי של אנשי השררה בקשת, רשת וטלעד.

תהרגו אותי אם אני מבין איך מקבלים החלטות במפקדת הרשות השנייה. עשיית ההיגיון שלהם היא פשוט קרימינולוגיה תרבותית. הכל מתחיל בזה שעלו שם על רעיון גאוני שיכסה את התחת שלהם. הקצבת ארבע דקות יומיות לאייטם (להלן ייקרא "מוצר") דל תקציב, שבו סופרים ומשוררים מקריאים בחדר העבודה שלהם קמצוץ מפרי עמלם. חמוד. ארבע דקות גג. לפעמים שלוש וחצי.

עכשיו מה, במקום לשבח את המוצר גם במסגרת מימדיו המצומצמים, להפוך אותו לפנינת צ'ילאאוט בתוך שאון המשדרים המעייפים, אם בעזרת תכנים ראויים ואם בזכות שיבוץ בעיתוי מתאים (ולא נהיה חמדנים, לא נפנטז על נגיסה מזמן האוויר של מיקי, דן ועמנואל הנהדרים), עשו ממנו סוג ד', נייר טואלט צהל"י גס. מי שלא הכיר - כבר לא יכיר לעולם. ארבע בבוקר, מה אני, אידיוט?

באופן כללי המוצר יכול להיות מוצב בחנות הספרים תחת הערך "שירת פקידי מס ההכנסה". בחיים שלי עוד לא נתקלתי ברמה כל כך גבוהה של סטרייטיות ושמרנות אמנותית בשעות האלה של היום. היה ניתן לחשוב שזו השעה לביזארי, לשטותי, לחתרני או לגאוני. אבל לא. ערוץ 2 יביאו לנו אותה בהפוך על הפוך. אנשי משרד חנוטים, רובם אנונימיים למדי (אם כי השבוע, לדוגמה, התארח שם עמיחי ז"ל), עטופים טוב-טוב בסוודר הביתי שלהם, החתול או הכלב משתרכים סביב נעלי הבית הפרוותיות שלהם, מנסים בעזרת טקסטים סתומים לאתגר פריקים לסרטי זואולוגיה וסתם מסטולים, וגם לפרוט על מיתרי נפשם הענוגה של ילדים מחורמנים ומחוצ'קנים שרק לפני רגע סיימו לצ'טט באתר של הערוץ השני ולראות את הבולשיט המילולי שלהם רץ על המסך. איה האנליסטים עם הדיאגרמות המושלמות של התאמת תוכן לקהל יעד? היכן אוצרי התרבות המקבלים שכר מהרשות? ישנים? בשעה כזו? אתם מדברים ברצינות?

אחר כך, בבוקר, מנהלי הקריאייטיב בטח מוכרים לבוסים שלהם שהם השיקו מוצר פוסט-מודרניסטי. היתוך של תרבות גבוהה עם נמוכה. זה הכי הולך היום, תאמינו לנו. אפילו באקדמיה מתים על זה.

* "על קצה המדף" משודרת בערוץ 2, בימים א'-ו', באשמורת שלישית

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully