וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלם, צלם, בן אחותי נחנק מגרעין של אבוקדו

3.3.2001 / 18:53

רואי וולמן על האח הצעיר לבית שילון, נביא הנונסנס הדקדנטי, לקראת ספיישל גמר הפספוסים הגדול

ונדמה כי הם היו פה איתנו תמיד. יגאל הסורר ודן המוצלח. האחים לבית שילון. קין והבל. מביאים את מנחתם לאלוהי הטלוויזיה פעם אחר פעם, מדי שנה, מתחרים על חסדיו של קובע הרייטינג במרומים, עורגים לאהבתו חסרת התנאים המרוממת מכל, המסממת פתאום, האוטמת מיד כל זים של רגש או כאב אנוש.

ונדמה כי הם פה בשבילנו. האב הקפדן והאם המלטפת. מבצעים את תפקיד הורי האומה באופן כה משכנע, כמו היה זה ייעוד משותף. סדר בראשיתי. דן, שלוקח על עצמו את המלאכה הסיזיפית, המאמללת, כפויית הטובה, של קביעת סדר היום החדשותי ושמירה על הדופק הלאומי של מדינה קטנה ומוקפת אויבים. ויגאל, ההיפוך הגמור, נביא הנונסנס הדקדנטי, מייסדו של גל הקיטש החדש, האחראי הרשמי על עשיית הגוד-טיים לאזרחי אותה מדינה קטנה ומוקפת אויבים. יחדיו הם הכובד והקלות. המוסרי והלא. הציונות והפוסט. הם הדואליות עצמה.

ונדמה גם כי לעולם יישארו שניהם עמנו. כלומר, כל עוד לא ימאס יגאל באחיו בכורו, שמתנתו ויוקרתו מועדפים תמיד על ידי אל המסך ומאמיניו. עד אז נמשיך להזדהות עם מאבקו האינפנטילי, רפה השכל, המפוספס לגמרי, של קין למצוא חן בכל מחיר בעיני ההמון, עד כדי השתטות גמורה, עד כדי ביזוי מוחלט, בציפיה נואשת שהפיפל-מטר יאמר את דברו.

כבדו הערב את קין בנוכחות מאסיבית מול מופע הקרקס החד פעמי שלו. עשו לו כבוד. לפחות תעשו כאילו. אחרת יום אחד, אלוהים ישמור, עוד תתרחש פה טרגדיה.

* ספיישל גמר פספוסי הבית ישודר בערוץ 2 ביום רביעי (21 בפברואר) בשעה 20:30. אורחים: אלי יצפאן, נאור ציון, שלום אסייג, יעל אבקסיס, ליאור מילר וחברים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully