וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישהו ראה את דליק? טוליפ ירד מהפסים

3.3.2000 / 20:00

עדו פלוק שולח אתכם עם שקיק בונזו ל"אהבה נושכת", אחד הסרטים המרשימים ביותר של העת האחרונה

לולא היה "נמר דרקון" משתתף ומועמד ודאי לזכייה (ובצדק) בקטגוריית הסרט הזר של תחרות האוסקר השנה, הייתי מקווה ואף מהמר ש"אהבה נושכת", הסרט המקסיקני המועמד לפרס הסרט הזר, שהגיע בשבוע שעבר לבתי הקולנוע בארץ, ייקח את הפרס.

"אהבה נושכת" הוא פרויקט מרשים, אמביציוזי, ואפילו מעט מגלומני. זה סרט המורכב משלושה סיפורים המתרחשים על רקע מקסיקו העירונית, ומלבד רפרופים ונגיעות קלות אינם מתקשרים (ברמת העלילה) זה לזה. שלוש האפיזודות הללו, שאפילו מופרדות בכתובית ומספקות הרגשה טרנטינואית, יכולות היו בהחלט לתפקד כסרטים נפרדים ודי מוצלחים, משהו שמאוד יזכיר את "אגרוף של אשה" הראוי. אבל החיבור שלהן ביחד והארגון המחשבתי האופף את הסרט על כל 150 הדקות שלו, מוסיפים לו את האיכויות ההופכות סרט טוב לאחד מונומנטלי.

"אהבה נושכת" הוא ברמה הראשונה סרט פעולה אמין, קצבי, צבעוני ומרתק, העוסק בהבדלי המעמדות המטרידים שצמחו במקסיקו וביחס לכלבים כאל חברים/ מנוצלים/ נצלנים. ברמה השנייה בוחן הסרט מערכות יחסים בין קרובי משפחה ומעמיד אנלוגיה מעט קלישאתית בין אהבה אנושית, יחסים בין אדם לחברו ומשפחתו, והיחסים בין אדם וכלבו. ברמה השלישית זה סרט על חיים עגומים בהם - שלא כמו בסרט של טרנטינו - הסיפור אינו מסתדר לבסוף לכדי תמונה מושלמת, אלא נשאר מפורק ומפוספס. מומלץ בחום.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully