וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוזו, נודניקים, תנו לעבוד

15.3.2001 / 10:55

ענת הלחמי על "פסל הזהב", הצצה ישראלית ייחודית אל ההפקה המטורפת של טקס האוסקר

צוות צילום ישראלי חודר אל קודש הקודשים של ההיכל ההוליוודי - טקס האוסקר השנתי - וחוזר עמוס רשמים. דורון צברי ואורי ענבר בהישג עיתונאי נדיר היו לבמאים הראשונים שהוכנסו בסוד ההכנות המדוקדקות של טקס האוסקר. גם כך, מספרים בהפקה, הוערמו על הצוות קשיים רבים בתיעוד ההכנות לטקס הזה, שהאמריקאים מתייחסים אליו כאל מבצע צבאי סודי בהחלט.

בראשו של המבצע עומד לואיס ג'יי הורביץ, הבמאי הכל יכול המחלק הוראות לצבא פקודיו כשספרו של הגנרל שוורצקופף מונח על לוח ליבו. זאת הסיבה שחלק מן הדלתות נסגרות בנימוס בפני מצלמותיו של הצוות הישראלי. אך גם מבעד לחרכים שנפתחו הצליח הצוות לקלוט את האווירה הקדחתנית, את הפוליטיקות המשעשעות, וכמובן את הסודות של מאחורי הקלעים: איך מעיפים באלגנטיות מהבמה זוכה נרגש שחורג מזמן נאום התודה שלו; את מי אסור להושיב ליד מי (שון יאנג וג'יימס וודס, אם אתם מוכרחים לדעת) ועוד. חלקו האחרון של הסרט מצולם במהלך הטקס עצמו, כשהמכונה ההפקתית המשומנת יוצאת לדרכה והאקשן האמיתי מתחיל.

* ישראל 1999, 55 דקות, במאים: אורי ענבר ודורון צברי, צילום: גדי אפריאט. אנגלית בתרגום לעברית. להשיג ברשת "האוזן השלישית"

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully