וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסדים קטנים

19.3.2001 / 13:29

יעל נעמני על "יונתן ילד אחר", סרט חכם ונוגע ללב שיאלץ אתכם לשתף פעולה עם המתרימים שידפקו לכם מחר בדלת

מעניין מי יצפה בסרט "יונתן ילד אחר" שמוקרן היום בערוץ 2 לקראת יום אל"וט שמתקיים מחר. השעה - 18:25 - בעייתית; הנושא - אוטיזם של ילדים - קשה; אבל הסרט של ניצה גונן הוא סרט שבאמת כדאי לראות.

המוזיקאי יוסי מר-חיים והאמנית מיכל נאמן חושפים בפני המצלמה את חייהם עם בנם האוטיסט יונתן. הם לא מרחמים לא על עצמם ולא על מי ששומעים ורואים אותם, ומנסחים בצורה רהוטה ומפוכחת את המרכיבים השונים של הסיפור המשפחתי שלהם: גילוי האוטיזם, תהליך הקליטה הארוך, ההאשמה העצמית, הרגשות הקשים, הוויתורים, ההתמודדות וההשלכות. אתם רוצים סוף טוב, תעברו לערוץ הסרטים. כאן לא תמצאו אותו.

כוחו של הסרט נובע מהחיבור בין הדברים הכנים והקשים שאומרים בני הזוג ובין תמונות ההתמודדות היומיומית עם האוטיזם של יונתן. גונן מכירה בעוצמתם של הדברים כמו שהם ונמנעת מדרמטיזציה וממניפולציות. במקום שבו כל פעולה הכי פשוטה היא סיפור מסובך, שבו כל רגע של אושר כרוך במאמץ סיזיפי, וכשיש לך דוברים רהוטים וחכמים כמו נאמן ומר-חיים, אין צורך בדימויים מסנוורים או במוזיקה פומפוזית. זה עובד הרבה יותר טוב בלי תוספות.

הסרט של גונן הוא חסד קטן כמו אותם חסדים קטנים שמהם - כפי שאומר מר-חיים - מורכבים חייה של משפחתו. אבל הוא לא רק חכם, רגיש ונוגע ללב, אלא גם חשוב. אחרי שתראו אותו לא תוכלו שלא לשתף פעולה עם הילדים שידפקו לכם מחר בדלת וישאלו אם אתם רוצים לתרום.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully