וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסף שילוח כוסס ציפורניים

20.3.2001 / 13:56

גיא סבר על טקס ה"ראזי" - האלטרנטיבה האמיתית לכל מי שמאס בנדנוד הצפוי של האוסקר

בשבת הקרובה, 24 שעות לפני טקס האוסקר הנוצץ, בחדר הגנים של מלון ראדיסון הנטלי, בשדרה השנייה של לוס אנג'לס, כחצי בלוק צפונית לווילשייר, יתקיים הטקס החשוב באמת לכל אלו שמאסו בהסתאבות האקדמיה ובשטאנץ השנתי המתקרא אוסקר - טקס הפטל המוזהב, או בקיצור, ה"ראזי".

ה"ראזי" הוא האנטיתזה המוחלטת לפרס האוסקר. הוא מוענק מדי שנה לסרט הגרוע ביותר, הופעת המשחק הכי לא אמינה, הבימוי הגרוע ביותר או התסריט הכי תלוש. פרס מפעל החיים שלהם מוענק לקריירה הגרועה והמיותרת מכולן.

ה"ראזי" הוא הילד הרע של עולם הבידור ההוליוודי הצפוי. הוא מעלה על המוקד סרטים, שחקנים ויוצרים כאחד. מארגני הטקס לא יודעים רחמים מהם, והתעללות בגוויות היא מבחינתם מצווה ברוכה (כמו שמונה המועמדויות לפלופ הסיינטולוגי של ג'ון טרבולטה, "הקרב על כדור הארץ"). האנשים מאחורי ה"ראזי", שלא כמו עמיתיהם באקדמיה, התברכו בזיכרון מצוין, וכך מתאפשר לסופיה קופולה לקבל את פרס השחקנית הגרועה של העשור על משחקה ב"סנדק 3", ולרונלד רייגן לקבל פרס על מפעל החיים הגרוע מכולם. ואפרופו - מלך ה"ראזי" של כל הזמנים הוא סליי סטאלון, עם שמונה פרסים מביכים בקטגוריות שונות. סטאלון הוא גם המועמד המוביל לפרס השחקן הגרוע ביותר במאה השנים האחרונות על 99.5 אחוז מהסרטים שהוא עשה (שזה בערך הכל חוץ מ"רוקי").

הוגה ומייסד ה"ראזי", הסופר ג'ון ווילסון, שכתב את הספר "כל מה שאני יודע למדתי בקולנוע", אמר שלפרס ה"ראזי" עצמו, פטל פלסטיק מרוסס בזהב על גבי גלגל פילם מעוות, יש ערך שוק של כארבעה דולרים.

המועמדים לפרס נבחרו על ידי 450 חברי אקדמיית ה"ראזי", מ 34 מדינות בארצות בהרית ושמונה מדינות מחוצה לה. בנוסף לפרסים הרגילים (השחקן, השחקנית, הסרט, התסריט והבמאי הגרועים ביותר), ניתן השנה למצוא גם פרס לשחקן ולשחקנית הגרועים של המאה, הסרט הגרוע של העשור והכוכב החדש הגרוע של העשור. האם זו תהיה אכן סופיה קופולה, או שמא דניס רודמן וג'אר ג'אר בינקס המעצבן מ"מלחמת הכוכבים" יגנבו לה את הפרס מתחת לאף?

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully