וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפוזינה: בית המשפט זיכה את פזית בניזרי

26.1.2004 / 13:14

הזוג נירית ירון ואהוד פרידן הפסיד אתמול בתביעת לשון הרע נגד כתבה שהתפרסמה ב"וואלה! תרבות" על פרסומת לתפוזינה

בפברואר 2002 הגישו הזוג נירית ירון ואהוד פרידן תביעה נגד וואלה!, בעקבות כתבה שהתפרסמה ב"וואלה! תרבות" על פרסומת למשקה תפוזינה של משרד הפרסום "ראובני פרידן". בכתבה תקפה פזית בניזרי, תחת הכותרת "תהיי יפה ותזדייני", את הניחוח השוביניסטי החריף העולה מהפרסומת, ואף טענה כי היא מעודדת "אונס בכיף". אתמול פסק השופט ד"ר קובי ורדי כי וואלה! (שיוצגה על ידי עו"ד פז מוזר) זכאית לחלוטין, ותקבל 30 אלף ש"ח לכיסוי הוצאות משפטיות.

תזכורת קצרה מכתבת המריבה לטובת המאחרים: "הפרסומאים נכנסים לנו לחיי המין ומגדירים לנו מה נחשב סקסי? ניכנס גם אנחנו לחיי המין שלהם, ונעשה את זה באותה הבהמיות. הקורבנות הראשונים שלנו הם נירית ואודי, שני אנשים שעדיין מזדיינים, כפי שזה נראה, בקצב שנות השמונים. כל לילה הוא מבקש ממנה ללבוש נעלי התעמלות ואימונית עם חותלות. אחר כך הוא אומר לה שהיא 'סקסית מבחינה גופנית', ומוריד את ראשה למציצה. היא, מצידה, משחקת אותה אשה חזקה 'שלא צריכה עצות מאף אחד', לוקחת את צינור ההשקייה שבחצר הווילה ומשפריצה עליו בנועזות. 'אני לא אובייקט מיני רטוב!', היא מצווחת עליו בקופירייטרית, 'אני עדיין משתמשת בגוף שלי בשביל הכיף של עצמי'. 'כיף כיף', הוא עונה לה באבהיות וצובט את פטמותיה, 'עכשיו, תפוזינה, תשחקי לי בצינור הנכון'".

בפסק הדין קבע השופט כי "במצב דברים זה, שהכתיבה הינה הבעת דעה בצורת פרודיה דמיונית, סרקסטית והומוריסטית ולא התייחסות אמיתית לאנשים עצמם, ספק אם הקורא הסביר יראה בכך פרסום שעלול לפגוע, לבזות ולהשפיל את התובעים. אמנם מדובר בשפה בוטה וביטויים גסים ופרובוקטיביים, אך אין בכך כשלעצמו כדי להוות לשון הרע, מה גם שיש להבינם במכלול הטקסט והכתבה ובתגובה שבאו לתת על הפרסומות הפרובוקטיביות אותן באו לבקר ולכתוב עליהן".

עוד היטיב השופט לתאר כי "הצגת אשה צעירה וסקסית הרצה ברחוב כשדדיה מקפצים ועל חולצתה רשום "Only Want Sex"... משדרת סקס בוטה ופרובוקטיבי, ואלו רמזים היכולים ללמד גם על סיטואציה מינית מאיימת, כשניתן לקבל גם את דעתה של הכתבת ולהבין גם את אלו שכתבו על הדימוי של אונס קבוצתי".

  • עוד באותו נושא:
  • תפוזינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully