וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לי מטאפורה מינית בשבילך: תמצצי

28.3.2001 / 10:38

דנה קסלר על האלבום החדש של אירוסמית, שחסר את הפאתוס הנוצץ של רגעיה הגדולים של הלהקה

I sold my soul for a one night stand/ I followed Alice into Wonderland
(משפט הפתיחה מתוך Sunshine - שיר מספר שש בתקליט החדש של אירוסמית)

למרות שלסינגל הנוכחי של אירוסמית, “Jaded”, שבקליפ שלו יש יותר מדי גוונים של חום בשביל למנוע מאיתנו להעביר תחנה, אין את האימפקט המדבק של “Cryin’” או “Crazy”, הסתפקו בו אירוסמית כדי לשחרר את אלבומם החדש, “Just push play" (קראתי שהשם הוא מטאפורה מינית, אבל לא ממש הבנתי אותה. זה בטח סלנג מהפיפטיז או משהו), ולמרבה האכזבה זהו כנראה השיר הבולט ביותר באלבום, למרות שבאותה מידה הוא היה יכול להיות שיר של הסמאשינג פמפקינז (מה אתם יודעים, בשלושים השניות הראשונות הוא אפילו היה עובר בתור שיר חדש של סווייד). מה שמוכיח שגם אם מבחינה טקסטואלית אירוסמית לא התרחקו יותר מדי מקלישאות הרוק הישנות והטובות שלהם - כפי שניתן לראות בציטוט שלהלן - הם קצת התקשו הפעם לשמור על צביון הסבנטיז הארד-רוק הטהור שלהם, שהוא כמובן הצביון שהולם אותם הכי טוב.

זה לא שהאלבום החדש הוא לא עוד אלבום רוק כבד מיינסטרימי כמצופה מאירוסמית, אבל הוא לא מספיק ממוקד, כאילו סטיבן טיילר הרגיש צורך עז להוכיח שהוא בעניינים. הבעיה היא שהפעם הוא לא הסתפק בקליפ וירטואל-ריאליטי בשביל להראות שהוא יודע מה הולך אצל הצעירים, אלא ניסה להשחיל את התובנות שלו על ההווה גם למוזיקה. היות וזאת הפעם הראשונה שטיילר והגיטריסט ג'ו פרי השתתפו בהפקת אלבום של עצמם, הם ניסו להשוויץ ולהכניס פה ושם אלמנטים שחורגים מהפקת ההארד-רוק המסחרי הרגיל. התוצאה היא שבשיר הנושא יש סקרצ'ינג ואפילו קצת שירה ג'מייקנית בפאטווה, ב"-Outta your head" מראה טיילר מה הוא למד מראן די.אם.סי ו”Light- inside” היה יכול בקלות להיכנס לפלייליסט של האזימוט בתור רוק יעני-אלטרנטיבי. חוץ מזה יש גם שיר בשם “Trip hoppin'" שאין לו שום קשר לפורטיסהד. כל זה מילא, אבל מה שבאמת חבל זה הפספוס בעניין הבלדה. “Fly away from here" - הבלדה הייצוגית של התקליט - נשמעת קצת מאולצת, נוסחתית וחסרת חיות. לא שסצינת השיא של איזה סרט ביג-באדג'ט לא היתה יכולה לעזור לה, אבל אין ספק שאת הפאתוס ההרואי של “I don't wanna miss a thing" אין לה.

מבחינה חיצונית האלבום החדש של אירוסמית הוא ורוד, נוצץ וגרנדיוזי כתמיד. על העטיפה רואים רובוטית כוסית עם שמלת מרילין מונרו מתנופפת וקעקוע של אירוסמית ובפנים יש חוברת מעוצבת ורצועת מולטימדיה. סטיב טיילר מרגיש מצוין, הוא בטח מבסוט שהוא הביא אותה ביציאות הפקה מה זה ניינטיזיות, וכל עוד הוא שוקל חצי מאליסיה סילברסטון מבלי להידרדר חזרה לסמים, באמת שאין מה לדאוג לו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully