וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אח, אין כמו ניחוח טיטולים כדי לפתוח את הבוקר

3.4.2001 / 10:40

שי גולדן על "חתונה על תנאי", הסרט שיוכיח לכם כי כסף וסקס זה לא הכל בחיים

לפני הכל, Family Man, בהמרה מאנגלית לעברית, היה "איש משפחה" בפעם האחרונה שבדקתי ב"בבילון" שלי. מי הוא הגאון רב ההשראה בחברת ההפצה שחשב כי "חתונה על תנאי" יהלום יותר, ימשוך יותר צופים או יקלע לכוונה האמיתית של הבמאי (ברט רטנר)? רוצים לעסוק בתרגום? תפדאלו. רוצים לעסוק בכתיבת תסריטים ובבימוי? אחלה בחלה. אבל אם אתם לא פוגעים באף אחד מהענפים, אז תורידו בבקשה את הטלפיים שלכם משמות המקור של הסרטים. זה מגעיל, מעצבן ומבזה. תודה.

ג'ק קמפבל, הוא-הוא ניקולאס קייג' (לשעבר קופולה), עושה את זה עם קייט משהו, היא-היא תיאה דוכובני (לשעבר ליאוני), והכל הולך להם בסבבה, עד שקייג' מחליט שאין זמן טוב יותר לעבור את משבר גיל הארבעים, מאשר בגיל עשרים ושתיים. הוא משאיר את ליאוני בשדה התעופה, לתהות מתי קייג' יתפכח, ויבין שמה שטוב למאלדר, בטח שטוב גם לקייג'. נו טוב, קייג לא שב לעשתונותיו ועוזב את הליאוני שבורת לבב. מכאן ועד לאייר ספליי ברקע המרחק קצר. קאט. ברט רטנר מחליט לעשות פרפראזה על "אלו חיים נפלאים" לפרנק קפרה ועל "דלתות מסתובבות", הוא מקפיץ את קייג' עשר שנים קדימה ונותן לו הצצה ארוכה אל מחיר הנטישה. הצלחה ריקנית, מרופדת בהמון ירוקים וכוסיות על עקבים גבוהים, אם תהיתם. על קייג' ללמוד את הלקח. כסף ומין טוב זה לא הכל בחיים.

קייג' פוגש מלאך כריסמס לבקשתך, לא בניני, לא דה ויטו, גם לא שולי רנד, סתם איזה דון צ'ידל, וזה עושה הוקוס פוקוס, שם את קייג' במציאות אלטרנטיבית וגורם לו לראות כמה יותר עדיף להיות איש משפחה מאשר ביג שוט. קייג' קם בבוקר ומגלה שבמקום להתלבט בין "פייר קרדין" ו"ארמאני" לארוחת עסקים ב"פיטר לוגר", הוא פאנצ'ר מאכער לפרנסתו, נוהג ב"פיאט אונו" מודל 84', גר בפרברים בלי מזומנים ובלי די.וי.די, אבל עם הגברת דוכובני בקארה מסוגנן ובחזיות "מיידן פורם" מקסימות לצדו. ו... כן, כמעט שכחתי... שני קטנטנים צווחנים תוצרת עצמית. ילדים, כאילו. קייג' הופך איש משפחה למופת, והלקח מובן מאליו: אסור לנטוש אהבות נעורים, אסור ליהפך לבנזונה מצליחן, אסור ליהנות מהאיכסה פויה הכיפי בחיים. במקום זה, טיטולים על הבוקר ואיזה ריב זוגי משובח, והחיים חוזרים למסלולם הטבעי. כמו שצריך להיות.

מה נאמר ומה נחרוז, הרבה פחות גרוע ממה שזה נשמע. מצחיק במינונים בינוניים, סקסי במקומות הנכונים, וגם הצדקנות נותרת בגבולות הנסבל. קייג' חוזר בתשובה: לא מעשן, לא מזיין, לא חולם להיות מייקל דאגלס ולא חולם לקרוא לילדים שלו דילן או פוש ספייס. במקום זה הוא מגלה שעיסקת החבילה שנקראת "משפחה" מזמנת בדרכו של אדם פחות שעות מכון כושר, אבל חיי מין הרבה יותר מגוונים. סתאאם. "תכיני לי עוד מהצ'ולנט הפולני המצוין של אמא שלך", מבקש קייג' המשוקם מתיאה ערב-ערב. המהפך הושלם. וזה עובד, אם מתייחסים לזה כבילוי מצוין לחופשת הפסח עם הילדה הסרבנית בת ה- 13, שמעדיפה את "דברי ימי הגיליוטינה" בערוץ 8 על פני המבורגר במצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully