וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה התלושים לחג מד"ר דרה?

9.4.2001 / 10:47

דנה קסלר על הראפר האינטליגנטי החם של העונה הנוכחית, אפו-רא, שמציג קו בלתי מתפשר ונטול ציצקעס אך מעייף מעט בפינות

למרות שניתן לחשוד בו שהוא נודניק מטיפני לא קטן, מסתבר שאפו-רא – הראפר האינטליגנטי החם של העונה – הוא דווקא בחור מאוד פופולרי בניו יורק. החל מהפעם הראשונה שחברו הטוב, שותפו לדירה והמנטור הרשמי שלו לענייני היפ הופ, ג'רו דה דמג'ה, אירח אותו בקטע "מנטל סטמינה" בתקליטו "השמש זורחת במזרח" מ-94', שימש אפו-רה (או בשמו העברי: אפו-נה) בתור הסיידקיק הנאמן של ג'רו. זה עבד יופי עד שאפו החליט לפרוש כנפיים ולעוף מהקן – ותהיו בטוחים שזאת בדיוק הקלישאה שהוא השתמש בה כשהוא החזיר לג'רו את המפתחות של התיבת דואר.

התוצאה היא אלבום הבכורה “Body of the life force", שיציאתו לוותה בלא מעט הייפ בעולם ההיפ הופ. על ההפקה אחראי די.ג'יי פרמייר מגאנגסטאר (שהפיק בזמנו גם את הסינגל הראשון של ג'רו), ומלבדו מתארחים באלבום הרבה שמות גדולים, כמו מאסטה-קילא והג'יזא מוו-טאנג קלאן, די.ג'יי מאגס מסייפרס היל, ה-Cocoa Brovaz ו-MOP. ג'רו בולט בהיעדרו, אבל אפו מבטיח שהכל בסדר בבית.


מרכז הכובד של האלבום הוא טקסטואלי. אין פה ולו טקסט אחד לרפואה על ביצ'ז עם תחת גדול וחוטיני, מכוניות או עיסקאות סמים. אפו פורש את משנתו המורכבת מפילוסופיה מזרחית (הוא תלמיד טאי-קוון-דו מסור), מיתולוגיה מצרית (את שמו אימץ מספר המתים המצרי) וחוכמה ראסטפרית, חבל רק שמלבד כמה קטעים מבריקים בהם נעשה שימוש נאות בהשפעות השונות של אפו גם ברמה המוזיקלית, התקליט נוטה להיות קצת מונוטוני. אבל לאפו, שרואה את עצמו בתור גורו ששליחותו היא ללמד את הניגאז העצבניים איך להשיג קצת איזון ורוגע בחיים, לא אכפת. הבנאדם בא להעביר מסר וזה בדיוק מה שהוא הולך לעשות. אפו-רה שומר על הקו הרוחני לאורך כל הדרך. בתקליט הבא הוא מתכוון לארח את הרב בא-גד.






0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully