וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפנייך ברעדה

4.8.2004 / 11:32

שני ארז מסרבת ליישר קו עם האג'נדה הריחנית של קרליין ועם ההתרגשות המטופשת ממיסטר ביג

כריס נות' מגיע לפרסומת לארץ!!!! שיוווו! מיסטר ביג!!! הוא בטח מצחצח שיניים בשמפניה ומסנן את שרה ג'סיקה פרקר בסלולרי! יש לו אפילו פסיק קטן בשם - ת' - מרוב שהוא מחו"ל! רבותי, הילולת פרובינציאליות כה מגוחכת לא הייתה כאן מאז ההופעה של 'סימפלי רד' בשנת 1992. כריס נות', שחקן אמריקאי, מגיע ארצה לצלם פרסומת ל'דאודורנט נושם' של קרליין. לפניך, ברעדה.

רגע לפני שמיסטר נות' מוזמן לקבינט המדיני-בטחוני, וקצת אחרי שחרש את הארץ ואת מדורי הרכילות – הגיע הזמן לבחון מה כל כך מגוחך בבחירה בנות' ובתגובה הישראלית לנוכחותו השרמנטית. הסגידה האוטומטית לכל מפורסם, זר ו/או אמריקאי, נשענת בדיוק על אותה קרתנות צייתנית: הילת האיכות של האיש מהעיר הגדולה. על זה מסתמכים ביקורי הסלבס בארץ לקידום השלום, ועל זה בונים אנשי קרליין.

ההתרגשות למראה סלבריטי זר מבטא מלים בעברית שואבת מתהילת "כולם שונאים אותנו" הטרנדית כל כך ומביאה אותה בהפוכה. הנה, מלהגים לעברנו אנשי קרליין, כריס נות' שגר בניו יורק הרחוקה והזוהרת, מסכים לנחות כאן, בנתב"ג המעופש ולעשות לנו ביג גוד טיים כשהוא חורץ בגומות החן שלו. נו, כפויי טובה, לא תקנו דיאודורנט? זו בדיוק ההזדמנות שלכם לגמול לו על טוב לבו, לנפץ את תדמית הישראלי המכוער ולהתרפס לרגלי הזכר המנהטני הכובש. הוא אפילו למד להגיד "נושם"! אז מה אם הוא לא סגור על ההבדל בין מלרע למלעיל, העיקר הכוונה לא?

לא. כי מילא השימוש הפתטי בכריס נות', אבל מה נהיה ממיסטר ביג? הזה הבחור שקארי בראדשו בחרה? יותר ממיסטר ביג, האשמאי, שעושה חיינדלך למצלמה בפרסומת לדיאודורנט, מזכיר אנקל ביג. הגבר המסתורי מ'סקס והעיר הגדולה' הפך בשלושים שניות לדוד חום שיער ושחור גבות, שמשחרר לאוויר משפטי זן עלומים על נשיות שראויים יותר לריימונד ממיסטר ביג.

בית השחי מדחי אל דחי

אבל אנשי השיווק של הדאודורנט יכולים לנשום לרווחה (אח, משחקי מלים). יש נקודה אחת שבה הם ו"סקס והעיר הגדולה" מיישרים קו: העיסוק באישה. כן, כן, אנחנו מדהימות, שמענו. מה זאת אומרת למה? מה זאת אומרת מה אנחנו יודעות לעשות? ללדת אתכם הגברים, ללמד אתכם איך להרגיש, להיות האמהות, המאהבות והחברות שלכם הגברים, לעבוד, ואפילו לרקוד. ממש כמו דמותה של קארי בראדשו, גם היצור המדהים שמתקרא אישה על פי קרליין הוא עדיין רק אובייקט. גם "בסקס והעיר הגדולה" וגם בפרסומת, השיפור במעמד האישה מתבטא רק בהיותה מעכשיו אובייקט מוערך, אבל עדיין מושא ותו לא. גדולתה של האישה היא בהשתקפויות המרהיבות שהיא מעניקה לגברים בחייה. שום דבר לא נעשה למען עצמה, הכול על מנת לשדרג את נחשקותה בעיני בני משפחת ביג למיניהם.

בואו נעצור לחשוב לרגע על המילה נושם. אנשי השיווק של קרליין, עושים צעד מחוכם ומשכיחים מאיתנו את הסיבה לשמה אנו משתמשים בדיאודורנט: זיעה. אותו נוזל חמצמץ שהופך כל נסיעה באוטובוס לסיוט, הוא הסיבה להמצאת התכשיר הריחני. הוא ולא תפיסתו הרוחנית של מיסטר ביג. זו לא הנפש שלנו שצריכה לנשום ולהירגע בקיץ, ואפילו לא ריאותנו השופעות, אלה בתי השחי שמחפשים בריזה מזדמנת. כאילו לא די בכך שאנו חיים בחברה המקדשת סלידה מכל מה שמריח מגוף (על ריחותיו והפרשותיו) הרי שכעת גם הדיאודורנט עובר לתפקוד מופשט. אם פעם רק פדים עזרו לך להרגיש אוורירית – מעכשיו גם הדאודורנט שלך עוצר נשימה.
***

לידיעת אנשי השיווק של נעלי בירקנשטוק: משחק המלים "-בירקן! -שתוק!" הוא שנון בערך כמו "עוצר נשימה" מלפני שתי שורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully