וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

FW: יב"ז הורגת את הבאז

11.8.2004 / 9:55

יונתן שגיב התפלא לגלות כמה פוטוגניות הן הבעיות בעולם הזוהר ובתוכנית "תעביר את זה הלאה"

בגיל 24 נהנית יעל בר זוהר ממעמד של טאלנט נחשק ומגה–סלבריטאית, שכל הנפת שיער שלה זוכה לתיעוד מצלמות אובססיבי. בניגוד לכל אותן כוכבניות בר חלוף, בר זוהר נמצאת איתנו כבר שנים. מעמדה הנצחי בראש שרשרת המזון הסלבריטאית מפליא למדי לאור העובדה שכבר שנים לא עשתה משהו משמעותי. חילקה פרסים פה, חילקה פרסים שם, רקדה ושרה ב"מרי לו", צילמה כמה דברים אותם לא זכינו לראות, אבל בתכלס, נאדה. חבל כי בר זוהר היא אכן טאלנט. שווה אש, חייכנית, רמתה אינה מעליבה את האינטליגנציה והיא נינוחה אל מול המצלמה כמו שפמנון במים. אז למה בחרה יעל להתקמבק אל הפריים טיים דווקא בתוכנית מטופשת, מתחסדת וצדקנית כמו "תעביר את זה הלאה"? ליוחנן צנגן פתרונים.

"תעביר את זה הלאה" גורמת לצופה להרגיש כאילו נכלא בקפסולת זמן של ערוץ 2 בשנת 97' כשדודו טופז עוד היה המלך ופילנטרופיה מזויפת הייתה באופנה. ההבדל היחידי הוא בצבעים. טעות נוספת של רשת הייתה לבסס את תוכניתה של יעל על אחד הסרטים היותר מעצבנים, שהוליווד אי פעם שיגרה לאוויר העולם, ושרק בגללו גילינו שהמצח הענק של הלן האנט כנראה ניתן לה כעונש משמיים. כמו בסרט, כך בתוכנית, שני אנשים, מפורסמים כמובן, בגרסת ערוץ 2, מתחייבים לעזור לאנשים, שפונים אליהם דרך התוכנית. אותם אנשים בתמורה יעזרו לאנשים אחרים וכך תתפשט רשת אלטרואיסטית ברחבי מדינת ישראל. ממש נפלא. הפעם היו אלו יצפאן וחיים רביבו. יאיר לפיד, שחיתן זוג זקנים פעם שנייה ואגם רודברג, שלקחה נער איתו אף אחת לא רצתה לצאת, אל נשף הסיום שלו, סייעו אף הם בקטנה.

הניתוח הצליח והחולה מת עם חולצת בטן

לולא העסקה הייתה כוללת אוננות עצמית של כל המשתתפים ומכוונת בעיקר לייצור תדמית אהודה של "רשת", שתביא להם עוד כסף, רייטינג והצלחה במכרז העתידי, ייתכן שאפילו הייתי מוחה דמעה. "רשת" ויעלי מעמידים פנים שהם תורמים באופן ממשי לחברה ולמדינה ואנחנו אמורים להיות מרוצים מזה שיש אנשים טובים, עשירים, יפים ומוצלחים שעוזרים שם למעלה. מזל גם שרובם נראים מעולה במכנסיים קצרים וחולצת בטן.

מה רע? סוף סוף תוכנית שנותנת קצת בחזרה ומציבה מודל של עזרה לזולת, הנה אפילו הסלבס עוזרים לחברה. כל זה נכון ויפה, למעט העובדה, שתוכניות מסוגה של "תעביר את זה הלאה" עוסקות רק בסימפטומים ולא במחלה עצמה ועוזרות ליצור את האשליה שלתאגיד כלכלי מסוגו של ערוץ 2 באמת אכפת מצופיו ולא רק מנתוני הצפייה. אחלה, מה שנקרא הניתוח הצליח והחולה מת. עקומת העוני צומחת משל הייתה בוגונווילייה, הפערים בין המעמדות הולכים וגדלים ורמתה של מערכת החינוך בהנהגתה הפושעת של לימור לבנת מדרדרת לזו של גן חובה בכורדיסטן. אבל העיקר שיצפאן ילווה את ימית קרן מגבעתיים לקורס לידה. מסכנה ימית, משקל העולם על כתפיה. היא בהריון ובעלה עובד, מאיפה תבוא הישועה? מ"תעביר את זה הלאה" כמובן, ומה ימית תעשה בתמורה? היא תלמד זקנים במתנ"ס בהרצלייה לגלוש באינטרנט. תודה לאל, הרי ידוע ששיא הקיפוח נמצא בגוש דן. מילא הייתה התוכנית מרגיזה ומעניינת, אבל "תעביר את זה הלאה" משעממת אף יותר מסדנת ויפסאנה במצפה רמון עם יעל אבוקסיס.

הפינה בתוכנית הנקראת "מגיע להם" נועדה לעשות כבוד לאנשים שתורמים לחברה ועושים זאת בצנעה. הפעם אלו היו אורה ויאיר שני שמקדישים את זמנם לעזרה לנכי צה"ל בבית לווינשטיין. אירוני למדי שהזוג שני הם ההפך המוחלט מתוכניתה של יעל, שמתעסקת יותר בתדמית הזוהרת של המשתתפים בה ובחיוכים סכריניים מאשר בפיתרון אמיתי למצוקות אמיתיות. אחרי שעה של "תעביר את זה הלאה", רק נותר למלמל ליעל "תעבירי את הלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully