וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמדת מס. 3 - מגי אוצרי

15.9.2004 / 13:48

הריאליטי לא מייצג שום דבר חוץ מאת עצמו

הציצי כאלגוריה

לאחר עיון קצרצר בהתנהלות השוטפת באתר היאכטה, בוקר ליום ראשון ה-5.9.04, אין מנוס מלקבוע כי מדובר באלגוריה לציבוריות הישראלית המתבוססת בדמה של תרבות ההמונים. למה? ככה. כי כל תכנית ריאליטי אליבא דה מבקרי טלוויזיה היא בתכל'ס דימוי מבאס - תחת שדרכו אפשר להחדיר כל מיני רעיונות מתפלצנים באשר לפיחות הדור, המוניות הפרולטריון ושחיתות האליטות. בהתאמה, אבי וג'ולי הינם "הישראלי המכוער", הראל מויאל הוא "הזמיר האותנטי", וחצב ואריאל הם "ההומו" ו"הדוס". למה הכל במרכאות כפולות? כי לא מדובר פה בסתם הומו וסתם דוס, אלא במדגם מייצג למגזר ההומו-דוסי באשר הוא מגזר. היי, פוסטמה, רוצה להיות דימוי שגור בפי כל לירידת הדורות? לכי ותצטלמי יורדת לאיזה אהבל, כל אהבל (אפשר גם אהבלית) על סיפון היאכטה. יהיה דיסקו.

וכן, דוגרי, כשאתה פותח לעצמך צוהר לעולם הקינקי-שיק של היאכטיונרים ונחשף לציטוטים כמו "דנה ושי ניצחו בשש-בש וקיבלו חסינות", כמבקר טלוויזיה, אתה פשוט לא יכול להימנע מהשוואה מתבקשת למוסד החסינות הכה שנוי במחלוקת. יסירו את החסינות או לא יסירו את החסינות? כל זאת מחר ב"יאכטה"! צ?פו? פרשנות של איילה חסון!

אז זהו, שלא. הניסיון העצוב משהו של מבקרי טלוויזיה למצוא דימויים להתנהלות התרבות הישראלית בתוך תכניות ריאליטי, הוא פתטי כשלעצמו. שרלילות ושרלילי היאכטה הם חבורה מצומצמת וחריגה של נקבות וזכרים הצמאים לתשומת לב, והם מייצגים רק את עצמם. גם אבי וג'ולי מייצגים את עצמם, ואת עצמם בלבד. וגם פרוייקט Y...נו, קלטתם את הרעיון. האמת היא, שרוב הסיכויים שאפילו את עצמם הם לא מייצגים, כי אם פרסונה- אלטר-אגואית שקרויה "אני און קמרה", ומייצגת, ניחשתם, את עצמה.

רוצים חומר לדימויים חכמים למצב החברה הישראלית? תפתחו ספר, תפתחו עיתון, תפתחו את העיניים. רק אל תתחבאו לי מאחורי הגומות של שרון איילון כשאתם מלווים בפאסון ציני של יודעי-דבר שצופים בכל החרא הזה בשביל האתגר האינטלקטואלי, משל הייתם אנתרופולוגים שחוקרים את שבט הצומי. בתכל'ס, כולכם, אוהבי ריאליטי ומבקרי ריאליטי כאחד, צופים בריאליטי מסיבה אחת בלבד - אתם אוהבים את זה. אין כמו קצת פורנו.


על הכותבת

מגי אוצרי - צריך שכ"ד להחודש, והפקולטה למשפטים לא נותנת מלגות (אליטיסטים מנייקים) וגם הפקולטה לקולנוע לא נותנת מלגות (פלצנים מנייקים) ומישהו דופק בדלת עכשיו וצועק שהוא ממס הכנסה. אז תעשו מערוף, מה 'כפת לכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully