וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד מס. 8 - יואב א'

15.9.2004 / 15:02

המציאות של אנשים בני עשרים ומשהו לא עוברת מסך

מישהו, אחד כזה שיש לו מליון דולר לבזבז ותוכי, בטח חשב ש"היאכטה" תהפוך במהרה לחברה של כבוד בזרוע הימית של התרבות המקומית, אחות ל"אלטלנה" של האצ"ל, ל"טדי", ספינת התענוגות של עופר גלזר-אריסון ולמיסטרל של גל פרידמן. על הנייר, הפרוייקט היומרני סוגר מעגל אפילו עם תיבת נוח – זוגות של סייחים בחרטום ושפנפנות בירכתיים והפקה שמשחקת את אלוהים וממתינה לתככים, למלחמות אחים ולסקס מטונף. לכאורה, מטרת העל הושגה: היה קצת סקס (למרות שבחינה מדוקדקת של האירועים מוכיחה שאנחנו לא עם של יורדי-ים). למרות זאת, יש להכריז על "היאכטה" כתאונה הימית-אינטרנטית הראשונה.

אז למה, איך קורה שגם ריאליטי, בייחוד ריאליטי, הנשען על יהיה בסדר, משהו טוב כבר יקרה, העיקרון המקודש שניצח לנו את רוב המלחמות והביא את גביע אירופה, מתגלה כריק, לא מעניין וחסר חשיבות? למה עולה התחושה שאפילו מולקולת O2 שכטר המרכיבה את הנאד המפורסם (אין ריאליטי יותר מרוכז מזה) היא הייקו קצר ולח של חופש הביטוי, חגיגה של הבעה עצמית לעומת השיממון הנושב מסיפון "היאכטה"?

נו, למה?

כי אנשים בני עשרים ומשהו לא צריכים להשתתף בתוכניות ריאליטי. המציאות שלהם לא עוברת מסך. זה לא אנחנו – זה הם. למרות שהם זורמים, קרועים ומלאי אהבה-והיא-תנצח הם לא ממש מעניינים ומזכירים משתתפים ב"בליינד-דייט" ללא הבלונים המצחיקים. המוטו של רובם נוטף קרפה-דיאם עבש: לעשות הכל, לגוון, לחיות ולתת לחיות. מהבלוגים שלהם צפים הגיגים כמו: "נרדמנו כולנו בסיפון העליון והתעוררנו לזריחה הכי יפה שראיתי" ו-" פשוט טרוףףףףףףףף אחלה אנשים כל אחד והשריטה שמיוחדת לו." (המוני ה-ף במקור). היטיבה לסכם שורת בלוג פלנקטון-פילוסופית כנה במיוחד:

"...הקאתי כל הלילה,אז לצערנו לא יכולנו לספק אקשן מהסוג שאתם הגולשים מחפשים. למעשה אני לא בטוח שאוכל לספק לכם אקשן בכלל. ושוב השאלה, מה זה בכלל אקשן?..."

נדמה לי שזה היה שי סקנדרני שכמעט הקיא על קרן דרחני. לא. אפילו לא חרוז. גוטה ממציצים, סוג של נוסטרדמוס שעיר כבר חזה: "די! מה שיש לך אני יכול לקבל בעשרים לירות בחצר". תחזירו אותם הביתה.

על הכותב

יואב א' - בן 34, מתל אביב. אמנם שמאלני ואשכנזי, אבל קצת פחות ממה שמקובל בענף. לאחר תואר ראשון בכלכלה וניהול (טעות איומה) ותואר שני בתקשורת (לא משהו), חזרתי לאוניברסיטה לעשות תואר בפילוסופיה. כותב ומשחק כדורסל אבל מתפרנס ממשהו שונה לגמרי. לא מבין אנשים שנוסעים לדרום-אמריקה במקום למזרח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully