וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד מספר 11 – עומר בכר

27.9.2004 / 14:07

"פרדייז הוטל" היא תחליף סם למכורי הריאליטי, אבל מי שכבר צופה, יהנה מאוד, למרות תחושת הדז'ה וו

מאז החטא הקדמון ישנה הכמיהה האנושית לשוב לגן עדן. והנה, מפיקיה הממולחים של רשת פוקס מצאו את המפתח לשער הנעול. תוכנית המציאות "פרדייז הוטל" המציאה מחדש את גן עדן כדי שהמתמודדים יוכלו להמציא כמה חטאים חדשים שלא נכללו בספר בראשית. התוכנית שעלתה אתמול בלילה בערוץ 10, היא סוג של מתאדון למכורי ריאליטי. תחליף לדבר האמיתי. ובכל זאת, כמו בחתונה שלא רציתם להגיע אליה, כשאתם כבר שם, אתם מאוד נהנים.

בחלוקה גסה ומוקצנת, אפשר לחלק את עולם הריאליטי לשניים: תוכניות הסבל ותוכניות ההנאה. בתוכניות הסבל, על המתמודדים לעבור עינויים שונים ומשונים בכדי לזכות בפרס וביניהן: הישרדות, המרוצים למיניהם וכמובן ה-תוכנית לארוחת ערב משפחתית סביב מקלט הטלוויזיה – "אפקט הפחד".

לתוכניות ההנאה משתייכות תוכניות מהסוג שבו הצופה בבית היה מוכן לאכול צלחת מקקים בכדי להתחלף עם המתמודדים. תוכניות כמו "כוכב נולד", "פרוייקט Y" וכן, גם "פרדייז הוטל".

כאשר צופים בסדרה ניתן בקלות לחוש תחושת דז'ה-וו, ולא משום שהתוכנית שודרה בעבר בערוץ "כן אמיתי", אלא משום שכבר היינו שם קודם. אם זה היה ב"עולם האמיתי", "פרוייקט Y" או "אי הפיתויים". בכל מקום צעירים נאים אמורים לתת להורמונים להוביל אותם בנבכי התחרות.
ההבדל הפעם - המיקום. אני חייב להודות שלצלם ריאליטי במלון פאר הוא רעיון מבטיח כמעט כמו לצלם אחד על יאכטה, וכמו שאומר החוק הראשון בעסקים - לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן.

החוקים של הסדרה פשוטים לכאורה - ישנו מספר אי-זוגי של בנים ובנות כאשר הם אמורים לחבור לזוגות ומי שנשאר בודד נשלח לארוז. מכיוון שרבים מכם כבר צפו בסדרה בעבר, בוודאי שמתם לב שחוקי המשחק הם המלצה בלבד. ההפקה משנה במהלך הסדרה את החוקים מספר פעמים כה רב בהתאם לגחמותיה, שהדבר נהיה מגוחך ככל שמתקדמים הפרקים. המקרה האחרון של שינוי חוקים כל-כך דרסטי במהלך ריאליטי למיטב זכרוני היה בתחרות כתיבה כלשהי לאתר תרבות מסוים.

את הסדרה מנחה אמנדה ביירם, שלימים תהפוך למנחה ב"הברבור". אני מניח שבהפקה התעקשו על מנחה בעלת מבטא בריטי כבד, כדי להוסיף טון מכובד לתוכנית ובכדי להבהיר שמדובר במנחה שהיא ביצ'ית אמיתית.

המתמודדים עצמם אולי לא מתכוונים לפצח את האטום בקרוב, אבל בתחום הרומנטי הם ישמחו לחלוק אתכם תובנות מעשיות, כמו שלנשק מישהו שאוהבים, עדיף בהרבה על פני נשיקה סתמית. אכן מעורר מחשבה. ולבסוף שאלה לאלו שכבר חזו בסדרה בעבר: שרלה זה מלשון שרלטנית או שרלילה?

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully