וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנועים: החול והחום בקטאר הכניעו אפילו את "הדוקטור"

רוני חבשוש

3.10.2004 / 13:32

ניצחון קריטי לג'יברנאו, יום אומלל לרוסי

רוכב הונדה, סטה ג'יברנאו, חזר בגדול לתמונת האליפות לאחר שניצח אתמול במרוץ ה-MOTO-GP הראשון שנערך אי פעם במזרח התיכון, וניצל את ההתרסקות של ולנטינו רוסי כדי להוריד את הפער בדרוג הכללי ל-14 נקודות בלבד, שלושה מרוצים לסיום העונה. עמיתו של ג'יברנאו בקבוצת "הונדה טלפוניקה מוביסטאר", האמריקאי קולין אדוארדס סיים שני ורוכב דוקאטי, הספרדי רובן סאוס, השלים עלייה ראשונה בקריירה לפודיום.

מכל הבחינות היה חם מאוד בסוף השבוע האחרון בקטאר. חוץ ממזג האוויר הקשה - טמפרטורה ממוצעת של 38 מעלות, חיכה למתחרים מכשול נוסף, שהסתבר בדיעבד כקריטי במיוחד - מסלול לוסייל, הסמוך לעיר הבירה דוחא, הינו מסלול חדש, שלצוותים הטכניים אין כלל אינפורמציה עליו, מה שמקשה מאוד על ההכנה המקצועית. בשילוב החול שמגיע מהמדבר המקומי, שהופך את המשטח בזמן המרוץ להיות חלק וקשה לרכיבה, היווה ניצחון בגראנד פרי זה מבחן אופי גדול לקבוצות ואתגר גדול עוד יותר לרוכבים עצמם. לא סתם אמר לפני המרוץ ולנטינו רוסי כי "המסלול בקטאר הוא זה שיוכיח מיהו הרוכב הטוב ביותר כיום".

מבחינת ג'יברנאו מרוץ זה היתה ההזדמנות האחרונה בהחלט לחזור לקרב על כתר האליפות, "להיות או לחדול" הגדיר זאת ערב הפתיחה. לעומת זאת ידע רוסי כי ניצחון משמעותו פתיחת בקבוקי השמפניה מוקדם מהצפוי (במקרה של קטאר מדובר כמובן בבקבוקי מיץ פירות).

כבר בליל שישי התחילה הדרמה, שנציגי קבוצותיהם של רוסי ומקס ביאג'י נתפסו שהם "מנקים" את המסלול באופן לא חוקי בכדי להקל על רוכביהם במרוץ, כעונש הורדו ה"דוקטור" ו"הקיסר הרומי" למקומות האחרונים על הגריד. הלחץ במחנה האיטלקי התחיל, בעוד שבמחנה ג'יברנאו שררה אופטימיות גדולה. הספרדי, שזינק שלישי מהגריד, ברח מיד, ובמקביל עבד רוסי קשה מאוד בכדי לצמצם את הפער. אך בהקפה השישית, בעודו כבר במקום הרביעי, נכנע ה"דוקטור" למסלול החלקלק, התרסק ומצא את עצמו בפעם השנייה העונה מחוץ לטווח הנקודות, לרוסי האומלל נותר רק לצפות ביריבו המושבע שולט במרוץ וחוצה את קו הסיום ראשון.

השאלה הגדולה שעולה כעת, היא האם יתאושש רוסי מהטראומה הגדולה ויחזור לעצמו כבר בשבוע הבא במלזיה, או שלראשונה אי פעם ייכנע "הדוקטור" ויכשל דווקא במשימה החשובה ביותר שהציב לעצמו בקריירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully