וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוזה פארקס נגד אאוטקאסט - מסתמן סוף

20.10.2004 / 16:11

השופט הפדרלי הסמיך את ראש עיריית דטרויט לשעבר כאפוטרופוס החדש של רוזה פארקס בת ה-91 ודחק את רגליה של מי שכנראה עמדה מאחורי התביעה

חמש שנים לאחר שהוגשה התביעה של רוזה פארקס נגד הרכב ההיפ-הופ אאוטקאסט, מינה השופט הפדרלי שמנהל את המשפט אפוטרופוס חדש לגברת פארקס. האפוטרופוס החדש הוא ראש עיריית דטרויט לשעבר, דניס ארצ'ר.

ההתפתחות של הימים האחרונים מגיעה כחמישים שנה לאחר שרוזה פרקס תרמה את חלקה להתעוררות התנועה לזכויות האזרח בארה"ב. ב-1955 רוזה פארקס סירבה לציית לחוקי ההפרדה בין שחורים ללבנים באוטובוסים באלבאמה. בזאת החלה פארקס במאבק משפטי שהסתיים באיסור על הפרדה גזעית בתחבורה ציבורית, והפכה לסמל במאבק של השחורים על שוויון זכויות.

התביעה שהגישה פארקס, או בעצם סטיל, נגד אאוטקאסט נובעת משיר שהופיע באלבומם "Aquemini" מ-1998. "רוזה פארקס" הוא שיר שעוסק ביחסים בין אמנים לבין בעלי חברות חברות התקליטים ובעלי חנויות. שמה של פארקס אינו מוזכר כלל בשיר ומופיעה בו שורה אחת שמאזכרת את המקרה באוטובוס. "רוזה פארקס" השיר מייצג טענה מוכרת, לפיה בעלי חברות התקליטים, לבנים ברובם מרוויחים על חשבונם של אמנים שחורים רבים.

הסיבה למינויו של ארצ'ר לאפוטרופוס כיום היא קולות שהולכים וגוברים נגד האפוטרופוסית הקודמת, אליין סטיל. לדברי השופט הפדרלי, "אין כל תיעוד לתקפות המשפטית של האדם הקודם שטען לסמכות משפטית בנוגע לענייניה של רוזה פארקס". פארקס, בת 91 כיום, חתמה לפני כשלושים שנה על מסמך שמעניק לסטיל סמכות משפטית בשמה.

קרובי המשפחה של פארקס מתנגדים לתביעה, הם טוענים שאילו פארקס הייתה בקו הבריאות היא הייתה גם מתנגדת למשפט שמכתים את שמה. לטענת המשפחה התביעה בסך הכולל של 5 מיליארד דולר נובעת בעיקר מתאוות בצע. קרובי המשפחה אינם היחידים שמתנגדים למשפט. לפי הניו-יורק טיימס, דוגלאס ברינקלי, המחבר של ביוגרפיה של פארקס שהופיעה בהוצאת פנגוין טוען שכשראיין אותה בסוף שנות התשעים היא הייתה מבולבלת למדי וכיום סביר שהיא לא מעורה במה שקורה סביבה. "הם עשו טעות כשבחרו באאוטקאסט, זו תביעה מפוקפקת שמכתימה את שמה, החל מצ'אק ברי וממשפחתו של מרטין לותר קינג ישנן טענות נגד ניצול שמם בידי אמריקה הלבנה...".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully