וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלב שוב נושך

5.11.2004 / 11:28

יורם אליקים עם הסנונית הראשונה והמצוינת מתוך אלבומו החדש של סנופ דוג, שרוך האפרו השמנוני


הקריירה המוזיקלית של סנופ דוג (המתהדר גם בקרדיטים של שחקן קולנוע, מפיק סרטי פורנו, מנחה אם.טי.וי, מעצב בגדים וסטלן מקצועי) ידעה עליות ומורדות רבים מאז גילה אותו הראפר ומפיק ההיפ-הופ המשפיע ד"ר דרה בראשית שנות התשעים. דרה חשף את סנופ לעולם ביצירת הביכורים שלו "The Chronic", והפך את שרוך האפרו השמנוני לאחד מספקי הלהיטים והקולות המובילים בהיפ-הופ, שעה שרקח עבורו, ב-93', את אפוס הגנגסטה-ראפ הסופר-מצליח "Doggystyle", (אלבום הבכורה הראשון שנכנס היישר לראש מצעד הבילבורד). מאז ואילך היטיב סנופ להסתנוור, ובילה את מיטב זמנו בבתי-משפט ומכלאות ברחבי ארה"ב.

בסוף שנות התשעים חבר הראפר הבעייתי לסרסור ההיפ-הופ מאסטר פי, ודאג לעשות וידוא הריגה זמני לקריירה שלו עם שלושה בזיונות מקצועיים. ואולם, בראשית המילניום החדש החל סנופ לרחרח בכיוונים הנכונים, וניצל את תדמית הערס ההולל הצבעונית שלו כדי לחבור שוב לחברת תקליטים ממוסדת (קפיטול). בעקבות הדיל החדש ניפק סנופ את האלבום "Paid Tha Cost To Be Da Bo$$", שהצליח להוציא אותו מהקיפאון המקצועי והשיב אותו לתודעה בעיקר בזכות הלהיט "Beautiful", שהופק על-ידי הנפטונז, צוות הפקת המוזיקה הכי חשוב בשנים האחרונות, שניפקו פלייבקים גם לג'יי.זי, בריטני ספירס וקליס. כעת שב הסנופ לשתף פעולה עם Star Trak, חברת ההפקות של המוחות הנפטוניים, ואם לשפוט לפי הסנונית הראשונה שפארל איש הנפטונז נוטל בה חלק, דומה שהולך להיות יופי וטופי.

מבחינת הגישה המודעת והחצי מחויכת, "Drop it Like It's Hot" - מתוך האלבום שייצא בסוף החודש, יענה לשם הנחרץ "Rhythm & Gangsta: The Masterpiece" ויכלול שיתופי פעולה עם ג'סטין טימברלייק, בוטסי קולינס ועוד - מחזיר את סנופ לימי הג'ין והג'וס של תחילת-אמצע הניינטיז ("אני גנגסטר אבל אתם יודעים את זה / אין דרך אחרת לשחק את המשחק"). האווירה עודה עצלה, אך הפעם הפלייבקים הFאנקיים של ד"ר דרה מפנים מקום לביטים המינימליסטיים של הנפטונז (באחת ההפקות היותר אזוטריות ואיטיות שלהם), שמתבססים בעיקר על דגימות וקליקים ווקאליים (סטייל מדולה של ביורק) ועל קולו הלקוני, הכובש ועטור הזימה של סנופ, הנלכד באפקטיביות בין שברי המקצבים והסינתים הסינמטיים. מדובר ברצועה בעלת תפיסת סאונד חריגה ומפתיעה לטובה ביחס למה שאנו רגילים לאכול מהזרם המרכזי של ההיפ-הופ. בדומה לקטעים היותר אפקטיביים של מיסי אליוט, "Drop it Like It's Hot" מצליח לכבוש את האונות הנכונות ולהזדמזם בראש בתדירות גבוהה ימים רבים לאחר ההאזנה.

סנופ דוג, "Drop It Like It’s Hot" (הליקון)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully