וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי אפשר לתאר

23.11.2004 / 9:03

יונתן שולמן-רגב חושב שמגיע לכם לראות את "Lost" להיט ה"נתקענו על אי בודד" החדש בטלוויזיה האמריקאית

דרמה על חבורת ניצולי התרסקות מטוס באי בודד? נשמע כמעט נדוש יותר מקומדיה על בני עשרים ומשהו במנהטן, אבל "Lost” היא סדרת הטלוויזיה הטובה ביותר שעוד לא הגיעה לישראל. למרות שבאיי.בי.סי לא מתביישים להודות בראיונות שההשראה המקורית באה מ"הישרדות", לשמחת כולנו התוצאה הסופית קרובה יותר ברוחה ל"תיקים באפילה" מאשר לקרקס הריאליטי המצליח בעולם.

את הייחוד של "Lost” קולטים מיד בסצינת הפתיחה. לא מדובר בעוד סדרה מבוססת אולפן עם צוות מצומצם של חמישה-שישה גיבורים, אלא בהפקה יוקרתית על טהרת צילומי החוץ ובכיכובו של קאסט מגוון להפליא של יותר מחמישה עשר שחקנים קבועים. רוצה לומר, סטנדרטים של HBO ולא של אחת הרשתות הגדולות. תקציב פרק הפיילוט בלבד היה 12 מיליון דולר, שבוזבזו בצדק על סט מדהים בהוואי, שלד מפוחם של מטוס בואינג ואפקטים שלא היו מביישים את פארק היורה. פרט לכל אלה, בקרב המשתתפים תזהו בקלות לפחות שניים מהגיבורים: מת'יו פוקס (צ'רלי מ"שולחן לחמישה" בתפקיד הרופא הגיבור) ודומיניק מונהאגן (מרי ההוביט מ"שר הטבעות"). אך חשוב מכל, על ההפקה מנצח ילד הפלא החדש של הוליווד, ג'יי ג'יי אברמס, האחראי גם לסדרת הקאלט "זהות בדויה" ואמור לביים את "משימה בלתי אפשרית 3".

"טווין פיקס" פוגש את "להתחיל מחדש"

כיוון שכל פרק מכיל הפתעות וטוויסטים לרוב, אפילו פירוט מינימלי של העלילה יהיה בגדר ספויילר היסטרי. ובכל זאת, בראשי פרקים נציין שהאי שלנו הוא יותר ברמודה מקפריסין: מסרי אס.או.אס עתיקים נשמעים, דובי קוטב מופיעים באקלים הטרופי, גופות נעלמות מארונות קבורה ונכים חוזרים ללכת. אה כן ויש גם מפלצת קטלנית שמסתובבת ביער, איך אפשר בלי. האווירה היא פרנואידית למהדרין, והייפ רציני סביב השאלה מה הפיתרון לכל העסק כבר בשיאו. כיאה לאזרחי מדינת הערכים המוסריים, מרבית משתתפי משאל הטי.וי.גייד משוכנעים שהחבורה נמצאת בפורגטורי - אותה נקודת מעבר מקוללת בין גיהינום לגן עדן בה אנו משלמים על חטאינו. זה אמנם נשמע הגיוני, אבל אחרי תשעה פרקים מלאי התרחשויות מוזרות אני מתחיל לחשוש שסיפור "תיקים באפילה" יחזור על עצמו, ולעולם לא נקבל הסבר משכנע ומקיף.

כדי למנוע הסתמכות מוגזמת על תלאות ההישרדות באי, פלשבקים מחיי הגיבורים משולבים במהלך הסדרה. מדובר בטכניקה די גאונית, שלא רק מאפשרת לצופה לנוח מחווית האי-בודד האינטנסיבית אלא גם להכיר לעומק את גלריית הדמויות המרתק הכוללת פושעת נמלטת, נרקומן, מכור לסקס טלפוני, חייל בצבא העיראקי וזוג קוריאנים שלא מבין מילה אנגלית, לגמרי Lost in Translation. תוך זמן קצר מסתבר שאף אחד מהניצולים לא היה טלית שכולה תכלת לפני ההתרסקות, מה שמחזק את תיאורית הפורגטורי. פה ושם ניתן לאתר התכתבויות עם קלאסיקות אי בודד אחרות, והאמריקאים כבר מחכים בכיליון עיניים לפרק מחווה לסדרה המיתולוגית "האי של גיליגן". עד כה נצפו רפרורים ל"בעל זבוב", "רובינזון קרוזו" ו"אי התעלומה" לחובבי ז'ול ורן (שעלילתו דומה באופן מפתיע למאורעות עד כה).

למרות תכניה הדי מאיימים, "Lost” משודרת בימי רביעי בשמונה בערב, שעה מוקדמת יחסית אך נוחה מאוד לסדרה חדשה, כיוון שאין אף מתחרה רצינית ששולטת עליה. למרבה השמחה, הצופים בארה"ב מצביעים נכון עם השלט (לפחות במקרה הזה): "Lost” היא אחד מהלהיטים הגדולים של העונה הנוכחית, ויש לה חלק מכריע בנסיקה הדרמטית של איי.בי.סי ברייטינג אחרי שנים של פיגור מול אן.בי.סי וסי.בי.אס. בקרוב אצלכם, עם קצת מזל (או אימיול).

*"Lost" נרכשה לשידור על ידי הוט ותשודר בעתיד בערוץ 3

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully