וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרד צרכנים נגד קולנוע לב

29.11.2004 / 17:31

ארגוני שמאל מוחים על החלטת רשת בתי הקולנוע להסיר מן המסכים סרטון של "בצלם" המציג הריסת בתי פלסטינים

רשת קולנוע לב החליטה להסיר מעל מסכיה סרטון של ארגון "בצלם" המציג הריסת בתים של פלסטינים בשטחים. הארגון, הפועל למען זכויות אדם, הוציא לפני מעט יותר משבוע דו"ח בנושא וביקש ללוות אותו בקמפיין שיביא את המצב לידיעת הציבור. הקמפיין כלל מודעות בעיתונים, באתרים באינטרנט ואת סרטון המריבה. הסרטון הוקרן בכל בתי הקולנוע של רשת לב ברחבי הארץ (39 במספר) ולאחר מספר ימים הוחלט להפסיק את הקרנתו בחלק מהאולמות בשל עשרות תלונות נזעמות של צופים, כך לדברי הנהלת רשת בתי הקולנוע. לדבריהם, הצופים הלינו על כך ש"פרסומת זו פגעה בחוויה הקולנועית הפרטית שלהם".

"רצינו שחלק גדול בציבור הישראלי יקבל אפשרות לחשוב ולשפוט את העובדות כפי שאנו מציגים אותם בפניו", הסבירה דוברת "בצלם", שרית מיכאלי. "אנשים רוצים ללכת לקולנוע כדי שיבדרו אותם, כנראה שהסרטון שלנו העלה אצלם דברים שלא תרמו לבידור שלהם", הוסיפה. בארגון מבקשים להבהיר כי את הסרטון המדובר ניתן לראות באתר שלהם (ראו לינק). מהנהלת קולנוע לב נמסר בתגובה כי "אין בכוונתנו לקחת חלק בפעילות פוליטית של גוף כזה או אחר. חברה חיצונית מטפלת עבורנו במכירת זמן מסך לפרסומות ואמונה על המו"מ ועל אישור התוכן הפרסומי. עד היום לא נתקלנו בבעיות בתחום זה וזו הפעם הראשונה בה בחרנו להוריד פרסומת המשודרת בבתי הקולנוע שלנו. הזמן המוקצה לפרסומות בבתי הקולנוע שלנו מצומצם על מנת שלא לגרום אי נחת לקהל לקוחותינו ולפגום בהנאתם הצרופה מהסרטים. סרטי שני ובתי קולנוע לב שמחים לקדם אג'נדות חברתיות רבות במסגרת הסרטים המוקרנים בבתי הקולנוע.... יחד עם האג'נדות החברתיות העולות מהסרטים. אולם, בשונה מרכישת כרטיס לסרט על ידי צופה מרצונו הטוב והחופשי, איננו מסכימים לתת יד למסרים חברתיים, הפוגעים בהנאת הצפייה בזמן המוקצה לפרסומות".

בעקבות הידיעות על הורדת הסרטון התארגנו מספר ארגוני שמאל לכונן חרם צרכנים על רשת בתי הקולנוע. הודעה בנושא הופצה ברשימת התפוצה "ActLeft" המרכזת מאות כתובות של פעילי שמאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully