וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדוה דרורי

רותם רוזנטל

7.12.2004 / 14:43

המיצגנית הפרובוקטיבית אדוה דרורי שורפת בארביות ולחמים, מדברת על הארי פוטר, בובות וטכנופוביה

כוחות האור מול כוחות האופל

-איזו מוזיקה שמעת בזמן שעבדת על המיצג האחרון?

אני מקשיבה לרדיו, גלגל"צ או 88 FM. אני אוהבת רדיו, כי המוזיקה משתנה בכל פעם. למרות שזה תלוי במצב הרוח, אני מעדיפה בדרך כלל לעבוד עם רדיו, ולא עם אלבום מסוים אחד.

-מה היה הסרט אחרון שראית?

הארי פוטר. יש בסרט משחק של כוחות המלחמה, כוחות האור מול כוחות האופל. אני חושבת שמשהו מהמאבק הדואלי קיים בעבודות שלי.

-איזו תערוכה ראית לאחרונה?

הייתי ב"וידאו זון" בהרצליה וראיתי את תערוכות הווידאו שהוצגו בגלריות. אהבתי את עבודת הווידאו של אורי צייג בהרצליה, "מות הקברן". הוא משחק עם המילה קברן- כותב אותה עם ק' אבל בעבודה עצמה שכוב על הארץ כוורן. קשה לי להסביר במילים מה מצא חן בעיניי כי זו עבודה שנורא נכנסת פנימה, ומאוד מרגשת. אהבתי גם את העבודה של גיא בן נר, "ילד פרא", שהוצגה בקלישר. הוא מצלם את הבן שלו ויוצר יחד איתו עולם חדש של משחקים. הוא בכלל מצליח ליצור עולם קסום בכל פעם מחדש. אני אוהבת את העבודות שלו, גם הוא נורא מרגש.

מלבנון עד צרפת

-למי היית מכניסה מכות?

האמת שלא הייתי רוצה לעשות את זה לאף אחד. אני לא מאמינה באלימות.

-את מי היית מזמינה לדרינק על חשבונך?

את אנט מוסז'ה, אמנית מיצב צרפתייה מדהימה שעובדת עם בובות. גם ממנה אני מאוד מושפעת, אופן הפעולה שלה מעניין אותי - המקום ממנו היא יוצרת, איך היא מתחילה עבודה, מה התהליך שהיא עוברת, מהם מקורות ההשראה שלה.

-עם מי היית רוצה לעבוד?

עם מונה ח'תום, אמנית לבנונית שגרה בלונדון כבר הרבה שנים. העבודות שלה מאוד פוליטיות ומתייחסות למצב הפוליטי של הפלסטינים. היא עסקה במיצג, אבל כיום עובדת יותר על מיצבים. היא מאוד מעניינת. היה מעניין אותי ליצור איתה מיצג משותף.

-מהם חמשת האתרים האהובים עליך?

אני כמעט ולא גולשת באינטרנט. זה לא התחום שלי. אני מעדיפה לקרוא ספרים וללכת לספריות. אני לא אוהבת את כל הקשר לנושא, הוא בעייתי מבחינתי. אני משתמשת באינטרנט רק למטרות שליחת דוא"ל וכשאין ברירה. העולם הזה מרתיע אותי.
מי היית רוצה שיראה את התערוכה שלך, חי או מת?
מרינה אברמוביץ'. אמנית מיצג, שעובדת בעיקר עם הגוף שלה. אני מושפעת ממנה באופנים רבים.

תיק עיתונות

אדוה דרורי היא מיצגנית, בוגרת בצלאל ובית הספר לאמנות חזותית בירושלים. העבודות שלה פרובוקטיביות, מנסות לגעת בכל האספקטים הפוליטיים והחברתיים של החיים בישראל דהיום. חומרי היצירה שלה סרים למרותה, מפקירים עצמם להטלת מום מכוונת. בובות הברבי שהעלתה בלהבות השנה ב"זמן לאמנות" הן עדות מפוחמת לפועלה.

דרורי משתתפת עכשיו בתערוכה "יש מספיק לכולם" ב-4 נגרים (אבן גבירול 14, תל אביב). הפעם היא חושפת חלק מהמיצג "נפש", אותו יצרה במסגרת פעולה של "אמנים ללא גבולות", באבו דיס באפריל הקודם. במיצג, שהועלה סמוך לגדר ההפרדה, היא שרפה לחמים באמצעותם כתבה את המילה "נפש" בעברית ו"חיים" בערבית. תושבי המקום לקחו חלק פעיל במיצג כשאכלו מהלחמים. בתערוכה זו היא מציגה פרוסת לחם ממוסגרת עליה כתובה המילה "חיים" בערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully