וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר צרפת כועס על יצפאן

9.12.2004 / 9:23

לדבריו לישראלים, ובמיוחד ליצפאן, יש פתולוגיה אנטי צרפתית. יצפאן בתגובה: הם נשמעים חרא

שגריר צרפת בישראל, ז'ראר ארו, מתרעם נגד יחסם של הישראלים כלפי מדינתו. השגריר אמר לגלי צה"ל, כי "לישראלים יש נוירוזה, הפרעה נפשית של אנטי-צרפתיזם".

השגריר הוסיף, כי ישראל הנה, באופן פתולוגי, אנטי צרפתית ונוח לה להאשים את פריס בכל דבר. הוא טען, כי אירועים אנטישמיים ברחבי העולם אינם זוכים להתייחסות, אולם כל גרפיטי אנטישמי בצרפת מגיע לכותרות. בתור דוגמא הוא הביא מקרה בו נשרפו שני בתי כנסת באירופה, אך הדבר לא זכה ככל להתייחסות בישראל, בעוד שכל אמירה של אישיות צרפתית זוכה לחשיפה נרחבת.

השגריר הקדיש תשומת לב מיוחדת לאלי יצפאן, ותוכניתו בערוץ 3 של הכבלים. לטענת השגריר, יצפאן יוצר סטיגמה שלילית לצרפתים באמצעות חיקויים ובדיחות אנטי צרפתיות. לדבריו, יצפאן שם לעצמו למטרה ללעוג לצרפתים: "כולם יודעים שיצפאן בחר לו את צרפת והצפרתים כמטרה קבועה לבדיחותיו".


ארו ציין, כי היחסים בין ישראל לצרפת היו מצויינים עד אמצע שנות השישים ומאז מלחמת ששת הימים החלה ההתדרדרות, והוסיף כי הוא מקווה שהמצב ישתנה. השגריר הבהיר, כי "בצרפת לא שונאים את ישראל".

בתגובה לדברים הצדיק יצפאן את היחס לו זוכים הצרפתים בישראל: "הייתי רוצה לראות איך שיראק היה מתנהג אם היו מתפוצצים לו אוטובוסים בשאנז' אליזה. תמיד הצרפתים הם הפטרונים הגדולים של מדינות ערב, והם כבר יודעים הכל ומטיפים לכולם מוסר. הם חושבים, אולי, שבגלל שהם יודעים צרפתית ואנגלית אז זה נשמע יותר טוב. ממש לא. זה נשמע חרא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully