וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואיין רואיין

מיטל ועקנין

9.12.2004 / 9:36

מיטל ועקנין קיבלה את מנת הפטריוטיות שלה מדרוזי שישב 8 שנים בכלא על לא עוול והשתכנעה שיש לנו ארץ נהדרת

עשרות אלפי דולרים עלה הראיון הראשון עם עזאם עזאם, אבל בסיומו בוודאי חיככו קברניטי ערוץ 10 את ידיהם: זה היה שווה כל שקל. בכלל, לו הייתי יאיר לפיד, הייתי מתחילה לחשוש למעמדי. עזאם עזאם הולך להיות איש השנה של המדינה, והזכיינית הראשונה שתיתן לו תוכנית אירוח תעשה לעצמה טובה רצינית. לעזאזל, והוא גם דרוזי.

במשך 45 דקות של ראיון גולל עזאם את סיפורו. וכל עוד עמנואל רוזן הזחוח לא הפריע לו עם שאלות מטומטמות (רוזן: "מה אתה מרגיש, מה קורה לך בבטן?". עזאם: "הבטן מקרקרת"), שלא לומר פטרוניות ("בוא, תצייר לי איך זה נראה, התא הזה"), עזאם דפק הופעה מהוקצעת שסיפקה את הסחורה.

הסחורה, למי שעוד לא הבין, היא קצת פיל גוד לתושבי ציון מוכי הגורל, אלה שבדרך כלל נאלצים לקבל את מנת הפטריוטיות שלהם מטיפוסים כמו עוזי כהן או כנופיית פייגלין. זה בוודאי הרגיש כל כך טוב לשמוע הילולים ותשבוחות למדינה הזו מאדם אופטימי ומגניב שאין לו קצף על הפה.

בכלל, האיש יודע לספר סיפור. הוא מצליח לרתק את הצופים, לרגש אותם. את העלילה המופרכת שבגינה נכלא הוא מתאר לפרטי פרטים. שפתו עשירה, ותנועות הגוף שלו נרגשות. הוא מרגיש בנוח מול מצלמה משל היה ביבי בכבודו ובעצמו, והוא לא מתבייש להצהיר על אהבתו האינסופית למדינת ישראל ולעומד בראשה (שרון). כשמשפטים כמו "כמה שגרוע פה, זה יותר טוב מכל מקום אחר" יוצאים לו מהפה זה אפילו לא נשמע מביך. ברגעים מסוימים הוא הצליח לשכנע גם אותי.

תהיה גבר, שרון מאחוריך

רוזן מציג את עזאם כתמצית הישראליות. הוא עצמו משתף פעולה, ומשחרר הצהרות טומי לפיד סטייל, לפיהן אין בארץ אפליה, וכי מי שמוכן לעבוד קשה יכול לעשות כאן חיים משוגעים. כשרוזן תהה אם עציר יהודי היה זוכה לגיבוי ממשלתי יותר מאסיבי, השיב עזאם בדיפלומטיות שאין מצב. אפילו ההתנהלות שלו מול התקשורת מצטיירת לא כרדיפת בצע, אלא כהתגלמותה של ישראליו?ת מרכז-ליכודניקית, שיודעת לדאוג לעצמה.

קצת לא נעים לעסוק בעזאם הסלב, בכל זאת, האיש ישב 8 שנים בצינוק טחוב עם תיק של עלילת ריגול מופרכת על הראש. אבל עושה רושם שהשנים בכלא עשו לו רק טוב. בניגוד לואנונו, שהשנים בקלבוש דפקו לו השכל, עזאם הפסיק לעשן בכלא, עשה כושר ("אירובי") והרבה להיזכר במשפחתו. כשחש שהוא עומד לאבד את שפיותו, דבק עזאם בשיטה הישראלית – "תהיה חזק, תהיה גבר. ממשלת ישראל לא תעזוב אותך" – ולפחות בשבילו, השיטה הזו עבדה. אם זה עבד לבחור ערבי – חייבים לדייק בעובדות – כנראה שאכן יש לנו ארץ נהדרת. תנו לאיש הזה טוק שואו משלו ופרסומת לבנק. הוא ייתן לכם בדיוק את מה שאתם רוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully