וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכניות הטובות שאתם לא רואים

13.12.2004 / 9:50

לא כותבים עליהן בעיתונים, לא מייחצנים אותן אצל אסף הראל, כולן תוצרת בריטניה וממש כדאי לכם להציץ בהן

לגדול בלי בושה

משפחת גלאגר העומדת במרכז "לגדול בלי בושה", היא חלומו הנורא ביותר של ג'ורג' וו בוש: משפחה חד הורית עם אבא שיכור, בן צעיר הומו שעושה דרך קבע את הבוס הנשוי שלו, בן צעיר מופרע לחלוטין שנוהם לעבר מי שמתקרב אליו ואוכל את ביצי העין שלו בבוקר כאילו היו חמוקיה של אשה (ליקוק פטמות והכל), ועוד מגוון של בני משפחה ושכנים שרוטים יותר ופחות החולקים כמה מטרים רבועים בפרבר עני וקשוח אי שם במנצ'סטר. כמיטב המסורת המקומית מדובר בסדרה שלא דופקת חשבון לאף אחד ובשום עניין ומציגה עוני, מין ואלימות באופן פרונטלי בוטה, משעשע ומקאברי עד שלא נותר אלא להיסחף אל תוך חייהם הקיצוניים של הטיפוסים הכי פסיכוטים שנצפו על המסך תחת הכותרת "דרמה" - למרות ש"לגדול בלי בושה" היא יותר מצחיקה מטראגית. תוסיפו על התסריט הריאליסטי, שתופס את שפת הרחוב בביצים (תרתי משמע), צילום תזזיתי ועריכה מדוייקת והנה לכם מוצר מהוקצע שעושה אנרכיה צעקנית באופן הכי שקט ונכון שאפשר. "לגדול בלי בושה" מספקת סצנות קאלט שמעוררות לא רק את הליבידו, אבל בהחלט נותנות לו דחיפה עצבנית.

*מידי יום ג' ב-22:00, יס פלוס ובשידור חוזר במהלך סוף השבוע

הדר טורוביץ'

מחלקה אלטרנטיבית

איפשהו באזור הדמדומים שבו אי.אר פוגשת את המרוץ אחר הגלימה, ושתיהן לוקחות חגיגת, שם נולדה "מחלקה אלטרנטיבית" - דרמה-קומית סוטה ומטורללת שנוצרה על ידי הצוות שמאחורי "הצלף בפוני" (עוד פנינה מיתולוגית מהממלכה המאוחדת). בבית חולים בריטי (נעדר חולים לחלוטין), מתנהלים (לא אחת בצעדי ריקוד או על ארבע), הגיבורים השנונים והחרמנים שהייתם רוצים שיהיו חברים שלכם, או במקרה של מק (ד"ר מקארתי) – עבד המין שלכם.

הסדרה עונה על כל הצרכים הרגשיים, כולל רומן לא ממומש שנמתח כמעט כמו זה של דיויד ומאדי מ"בלשים בלילה", ומספקת הגנבות שגורמות לכם להרגיש כאילו אתם בעצמכם מגניבים, למרות שאתם בטרנינג מטונף בולסים סופגניות על הספה, ולא רופאים בעלי הומור בריטי בדרככם לפאב להוריד איזה פיינט. אחד הדברים השנונים והמרעננים שנראו על מסכינו באדיבות צ'אנל 4 הבריטים (האחראים גם לעלי ג'י ועל כך – תודה).

*"מחלקה אלטרנטיבית" בדיוק סיימה עונת שידורים ביס פלוס, בקרוב מאוד השידורים החוזרים, או שתמצאו אותה בספריית הדי.וי.די המשודרגת הקרובה לביתכם.

אביגייל דייויס

ליגה של גברים

מדובר בסדרה שלא דומה לשום דבר אחר שראיתם קודם לכן. מעין מונטי פייטון ביום של סוטול חזק במיוחד אחרי שכבר נמחקו להם כל התאים הבריאים במוח. תוכנית טלוויזיה שהיא קומדיה שחורה-גרוטסקית- מקאברית-נונסנסית-סאטירית- אבסורדית- חסרת מוסר והיגיון הפוגעת בכל הקבוצות באוכלוסיה במידה שווה וכל קשר בינה למציאות הוא מקרי בהחלט. העלילה מתרחשת בעיירה בריטית פיקטיבית המנותקת מהעולם החיצון ומאוכלסת במגוון דמויות מטורפות וסוטות המגולמות כולן על ידי שלושה שחקנים גברים מבריקים, השותפים גם לכתיבה. בין הנוירוזות המהלכות שם ניתן למצוא נהג מונית טרנסג'נדר, וטרינר רצחני, משפחה עם אובססיה לניקיון האוסרת אוננות תחת קורת גגה, ילדות תאומות מהגיהנום והזוג החביב עלי ביותר- בעלי החנות המקומית הכולאים את בנם המבוגר בחדרו מכיוון שהוא מעוניין לבנות כבישים שיקשרו את העיירה למקומות מוזרים כמו לונדון. הסדרה בוימה על ידי סטיב בנדלק, שביים בין השאר גם את "בריטניה הקטנה" ו"משפחת רויאל" - שני יהלומים נוספים מבהיקים ומפוספסים בים הזבל הטלוויזיוני שלכם - מהרו לשלותן. בקרוב עומד לצאת סרט באורך מלא על העיירה הקיצונית הזו, וזה בדיוק הזמן להתמכר לתוכנית בשידורים החוזרים שלה.

*בי.בי.סי פריים, יום חמישי ב-24:10 ויום שבת ב-23:20

ינון ירוס

המתחזים

בשעה שתכניות הריאליטי כבשו כל חלקה טובה על מסך הטלוויזיה והפכו למגיפה מבהילה, שעשויה לחסל כל עשייה טלוויזיונית ראויה, זה נשמע קצת הזוי להמליץ על תכנית כמו "המתחזים" – אבל אז בא השוס – היא משודרת בערוץ 8. "המתחזים" היא לא ריאליטי קלאסי, אין בה תככים שיכתבו עליהם למחרת בעיתון, אין מתח מיני מובנה וגם לא ממטירים מיליוני דולרים על הזוכים, סביר שאפילו נתוני הפתיחה שלה לא טובים מספיק כדי שתתקבל לערוץ "יס ריל". אבל מה שכן יש בה הוא אחלה רעיון ולא סתם תחרות נבובה – בכל תכנית נבחר אדם שבמהלך חודש בלבד צריך ללמוד מקצוע שונה לחלוטין מהמקצוע האמיתי שלו ואז להיבחן מול צוות שופטים מיומן. התכנית מלווה את המתחזים במהלך חודש האימונים המפרך (הם מקבלים את טובי המדריכים בתחום) ובמבחן הסופי. כך מתאגרפת צעירה השתתפה בתחרות מקצועית של ריקודים סלוניים, איש אקדמיה יבשושי התחזה לחשפן צ'יפנדייל ועוד באותה אווירה. "המתחזים" היא תכנית שאפשר לסווג אותה כריאליטי רק בדיעבד, היא הייתה שם לפני שהמגיפה הפכה להיות מדבקת וריקה מתוכן והיא למעשה הוכחה שאפשר לעשות ריאליטי מבלי לרדת לביבים. ככה זה כשנותנים לבריטים לעשות טלוויזיה (ע"ע "החיים האלה" ו"רגליים קרות") וכעת לא נותר אלא לחכות בכיליון עיניים לשובו של "סופשבוע פרוע עם לואי ת'רו", האבא המצטיין של כל תכניות הדוקו-ריאליטי, שיכולות להיות, תתפלאו, גם בעלות ערך מוסף.

*"המתחזים" צפויה להגיח לעונה חדשה בערוץ 8 בקרוב וכמובן – חפשו את השידורים החוזרים הבלתי נגמרים.

נגה משל

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

אללה יוסטור

עוד לפני צ'אנל 4, היה הבי.בי.סי, ומשם מגיעה תוכנית המערכונים המעולה הזאת, שהתחילה כתוכנית רדיו, וכעבור כמה פרסים עברה ל"טלי". בסגנון ה-"Fast Show", גם כאן מדובר במערכונים שברבים מהם דמויות חוזרות, עם יחוד משמעותי אחד: כולם בריטים-אסייתים (בעיקר הודים).

הסדרה לא רק מצחיקה נורא, אלא בדומה לסרטים מהזמן האחרון, ביניהם "שחקי אותה כמו בקהאם", חושפת את ההווי הפנימי של המהגרים האסייתים לאנגליה. מצד שני הצוות עושה מחוות רבות הן להומור הבריטי (מערכון מחווה לשני מערכוני מונטי פייתון: "התוכי המת", ו"שלום, באתי לקנות ויכוח") והן להומור מערבי אחר (מערכון קורע ובו בן הודי חוזר לבית הוריו לאחר שהתגייר, תוך חיקוי מושלם של וודי אלן, על המימיקות וסוג הפאנצ'ים גם יחד).

בין הדמויות החוזרות – צמד כונפות שמנפנפות גברים שבכלל לא מסתכלים עליהן, בין השאר במועדון גייז, מחוץ לשירותי גברים, ובמגרש כדורגל – לאחר שגנבו מהן את הכדור, ואבא אובססיבי שטוען שאת הכל הכל הכל גנבו הבריטים מההודים.

*א'-ה', 22:50, בערוץ 3 ביס.

אביגייל דייויס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully