וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יופי, נחמה

19.12.2004 / 10:24

אמיר אגוזי נכבש בקסם של הבנות נחמה, שלוש זמרות שעושות את זה טוב לבד, ואפילו עוד יותר כשהן ביחד

אנשי הג'ה-פן אחראים להרבה דברים מעניינים שמתרחשים כאן, בלי לפחד להרחיק מהמיינסטרים המקובע של מועדוני הופעות רבים לעבר שולי הספקטרום המוזיקלי. כך גם נולד אחד ההרכבים המעניינים שצמחו כאן במהלך השנה-שנתיים האחרונות, ולבטח העדין שבהם. לפני כשנה וחצי ארגנו בג'ה-פן סדרת ערבים תחת הכותרת "ערב נשים אקוסטי", אליהם הוזמנו מוזיקאיות וזמרות שונות להופיע יחדיו. בין הערב הראשון לשני בסדרה, התגבשו דנה עדיני, יעל דקלבאום וקרן אברץ – שהופיעו שם כל אחת בנפרד – להרכב שמוכר היום בשם הבנות נחמה. מי שכבר הספיק להגיע לאחת מהופעותיהן ההולכות ותוכפות, יודע כי נוצר כאן משהו מיוחד שזורח מרחוק, ושכדאי מאוד לחוות מקרוב.

הבנות, כפי שהמאוהבים כבר קוראים להן, הופיעו תחילה כשכל אחת מבצעת את שיריה בנפרד ואז הן עושות את השירים המשותפים יחדיו, אך עוד שיר ועוד שיר, החיבור נוצר במהירות, והן התגבשו להופעה אורגנית אחת. ההופעה מצומצמת במכשיריה, שלושתן ישובות על כסאות בר מלוות את עצמן בעיקר בנגינתן על גיטרה, אך החוויה המוזיקלית עשירה ונעה בין מחוזות קברטים ותמימים למהורהרים וכאובים, שמסתכמים יחדיו לאופטימיות פנימית חמימה ושלווה. וזה לא מקרה, כי לכל אחת מהן אישיות עצמאית כובשת וחזקה, הבאה לידי ביטוי גם בקריירה עצמאית מעניינת, ולכן החיבור הלא מובן מאליו הזה ראוי להכרה.

מה נחה מה

משמאל יושבת יעל דקלבאום, שאחראית לקצה הגבוה במנעד הקולות, לשמחה ולדרמה. כרגע היא עובדת על אלבום של הרכבה "יעל דקלבאום אנד דה פאלם טריז", ועשתה בעבר קולות אצל תומר יוסף. אותו אחד שדנה עדיני, הישובה אפופה במסתורין על הכיסא הימני, הייתה זמרת הליווי שלו. דנה יוצאת בעצמה ממש בקרוב (ב-2.1 בג'ה-פן) עם מופע חדש לקראת אלבום הבכורה שלה, ושתיהן מופקות מוזיקלית על ידי יונתן לוי, הבסיסט בעל הרעמה הג'ינג'ית של איזבו.

קרן אברץ, בעלת הקול, הנוכחות והתלתלים הכובשים, המוכרת גם כאם.סי קרולינה, היא הזמרת של להקת הדאב-Fאנק פאנסט, וכעת מסיימת את המיקסים של אלבום הבכורה שלהם, המופק על-ידה, ביחד עם גיא מר ושאול עשת, קלידן הלהקה. מופע האם.סי שלה התחיל בסטים שתקלטה כשהיא מלווה את עצמה בקולה, אך בעקבות שיתופי הפעולה הרבים שהתנסתה בהם במהלך השנתיים האחרונות, הוא כעת מורכב כמעט בלעדית מחומרים מקוריים שהפיקה עם אחרים או שנעשו עבורה. הבולט שבהם הוא כנראה שיתוף הפעולה עם חבורת סוליקו, שהוליד את שני הספיישלים "לא ציפיתי" (על הרידם הגרמני "Doctor Darling", ושמתמסר בחרוזיו עם הלהיט של טניה סטיבנס שנעשה על אותו רידם, "It’s a Pity"), ו"לא, לא, לא" (שמתמסר עם להיט הרגאיי המפורסם), כשהראשון מביניהם נכנס כעת לפלייליסטים ולרוטציה בתחנות רדיו משני צידי הסקאלה (המוזיקלית) קול הקמפוס ורדיו תל-אביב.

השירים של הבנות נחמה כובשים במילותיהם החשופות והכנות, המתחלפות בשפתן בין עברית לאנגלית, באותה הטבעיות שבה משתלבות יחדיו השפעותיהן המוזיקליות. הן שרות ביחד, לסירוגין ובנפרד. אם נתעקש אז אולי איפשהו בין בלוז, פולק, רגאיי ורוק רך, אך חזקה מכל היא העוצמה הנשית והמאוד אינטימית שהן משדרות אל הקהל. אם עדיין לא נתקלתם בהן, אז קחו עצה קטנה מ-"Whenever" שלהן: "No need to be worry, you can switch your love story".

הבנות נחמה יופיעו הערב (יום א', 19.12) ב"סלונה", תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully