וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הדיג'ירידו הראשון בישראל

21.12.2004 / 17:29

מפגש עם נגנים, סדנאות נגינה, הרצאות והופעה לחובבי כלי הנשיפה המהפנט מאוסטרליה. האבורג'ינים באים

חלף כעשור מאז נחתו ראשוני הדיג'ים בארץ, ומאז התרבו כאן הנגנים והתלמידים, עד שכמה מוותיקי הענף החליטו שיש כבר מקום לארגן את כנס הדיג'רידו הראשון בישראל. בכנס שייערך בשבת הקרובה מ-12:00 בצהריים אל תוך הלילה בבית חיים אחרים, יתקיימו מפגשים עם מיטב אמני הדיג'רידו בארץ, סדנאות נגינה והרצאות, הפעלות ילדים ומדיטציות, סדנאות תנועה ותרפיה, ושלל מופעים של נגני דיג' מובילים בשיתוף מוזיקאים נוספים. את הפסטיבל יחתום מופע אלקטרו-שיבטי. על הפקת אירוע והניהול האמנותי אמון ערן הולנדר.

דיג'ירידו הוא כלי נשיפה עתיק שמקורו בשבטים האבוריג'ינים שבצפון אוסטרליה. האבוריג'ינים משתמשים בכלי לנגינה טקסית כבר עשרות אלפי שנים ואילו למערב הגיע הכלי רק בעשרות השנים האחרונות. הדיג'רידו הוא למעשה ענף עץ חלול המשמש כמגבר לרטט השפתיים ומייצר תו אחד בלבד. הנגינה בו מצריכה טכניקת נשימה ייחודית שהופכת את חוויית הנגינה למשכרת ומדיטטיבית.

הדיג'רידו (דיג') משמש היום ככלי נגינה בסגנונות מוסיקה שונים, ממוזיקה אתנית ועד טראנס אלקטרוני. כמו כן התפתחה סביבו הילה מסתורית הודות לסגולותיו המדיטטיביות והתרפיוטיות. אז למי שנורא רוצה להגיע ליבשת החמישית אבל מתקשה לעמוד במחיר של כרטיס טיסה, שווה להציץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully