וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פספרטו

22.12.2004 / 9:30

יונתן שגיב ראה את "דבל’ה עולמי", תוכנית טיולים מנצחת עם כתיבה שנונה ומנחה נוירוטי

דווקא כשנראה כי הגענו אל הנחלה נטולת תוכניות הטיולים למיניהן, ללא אייל פלדים וניר חכליליים חנפניים למיניהם, סלבס סתומים לסוגיהם ונופים מדהימים אליהם לעולם לא נגיע מפציעה בחיינו תוכנית טיולים נוספת. למה נחוצה לנו עוד תוכנית טיולים מעפנה שתבאס את ימינו הספורים? אין לדעת. אלו, בקצרה, היו מחשבותיי לפני הצפייה ב"דבל’ה עולמי", תוכנית הטיולים החדשה של ערוץ 10 ואחת מהחוליות המרכזיות בערב שלישי החדש של הערוץ, שכולל בנוסף את העונה החדשה של "אחורי החדשות" של יאיר ניצני ואת הלייט נייט של אסף הראל. אך כמובן שהתברר כי קיטורי היו בטרם עת. השילוב המנצח של הכותב המוכשר אסף ציפור, הבמאי המשובח איתן צור ודבל’ה נבון המקסים הנפיק כצפוי את אחת התוכניות ההזויות, המשעשעות והכיפיות ביותר שראינו בזמן האחרון על המסך הקטן.

"דבל’ה עולמי" היא יותר ספין אוף של החמישייה הקאמרית על רקע נופים זרים מאשר תוכנית טיולים סטנדנרטית. ברחבי העולם גורר דבל’ה את אורחיו, מפתח עימם מערכות יחסים קומיות ומטורפות, מתעלל בצוות ההפקה, מקפץ בהיסטריה בין שדרות, בתי קפה, מוזיאונים ושדות ירוקים ומדי פעם אפילו מגניב פיסת מידע רלבנטית לאלו שירצו לטוס למקומות בהם צולמה התוכנית. במקום לייצר עוד מדריך טיולים שבלוני ומנדנד, יצר ציפור לנדודיו ההזויים של דבל’ה ברחבי ערי אירופה מסגרת עלילתית קומית שמרתקת את הצופה הישר לכורסתו.

נוירוטיקה ברחבי העולם

בתוכנית הראשונה מגיע דבל’ה לצלם את תוכניתו בברלין ומגלה להפתעתו את אורי גוטליב שכביכול בא לצלם אף הוא תוכנית טיולים לערוץ 2. נבון, נוירוטי, חסר ביטחון, לחוץ והיסטרי מתמיד הוא מתרוצץ עם ובלי גוטליב בברלין ומתעסק בעיקר בתכנון מניפולציות שיבטיחו את ניצחונו על גוטליב בהתמודדות על המגניבות והרייטינג. בין לבין זוכה הצופה לראות את הרחובות, הכיכרות והמוזיאונים של העיר, אך העיקר כאמור נמצא בתחרותיות המופרעת המתפתחת בין גוטליב, שמשחק היטב דמות שאננה ופלצנית אל מול שק הנוירוזות המהלך הוא אישיותו הטלוויזיונית של נבון. העימות מגיע לשיאו בסצנת מכות היסטרית בין השניים בגן חיות. קטע קורע מצחוק, שלו תשווה רק סצינת הווידוי של דבל’ה אל מול המצלמה בדבר היותו של גוטליב בחור ילדותי ומרגיז.

בפרק השני, שאינו נופל במאום מקודמו, נתקעים מריאנו ודבל’ה בדבלין בדרכם לבואנוס איירס. דבל’ה הלחוץ משגע את מריאנו הזורם, מתעמר פעם אחר פעם במפיקה ארנת, מקטר על המזג אוויר, על הטעויות בדרך ולא מפסיק להתלונן לדקה. בין השדות המוריקים של אירלנד ורחובות האבן של דבלין, מספיקים מריאנו ונבון להשתכר ערב ערב, להטריד בחורות מחוץ לבארים, להקיא תחת כל עץ רענן ומסיימים מחובקים במיטה.

נבון, שלאחרונה נדמה שנבלע קצת בתוך הקאסט המפואר של "ארץ נהדרת", מוכיח פה אחת ולתמיד שמדובר באישיות יוצאת דופן. בקלילות ובכישרון מבריק וטבעי הוא בורא פה דמות, ששורשיה נטועים כנראה גם במציאות וגם בבדיון, ומהווה את האלטרנטיבה ההזויה והאבודה למדריך הטיולים הבוטח סטייל אייל פלד אליו התרגלנו לאחר שנים בחיק החברה להגנת הטבע. בשיתוף עם צוות התוכנית האולטרה מוכשר, מתהלך לו דבל’ה בחרדה מוחלטת, בגבות מכווצות, עיניים בורקות, פה ספקני ושפת גוף מודאגת ויוצר סוף סוף תוכנית טיולים מתוסרטת מעולה, מצחיקה לחלוטין ושוות צפייה ברמה הכי גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully