וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאצ' מפוספס להומופוב המסוקס

5.1.2005 / 9:38

ינון ירוס קיווה למצוא פרודיה מוצלחת ונתקל בסטריאוטיפים מיושנים על סטרייטים להומואים

"טאצ' מחוספס לגיי המנומס", תוכנית הריאליטי הפרודית של ערוץ ה"קומדי- סנטרל" האמריקאי שמשודרת כעת בלווין, לעולם לא תגיע לקרסוליים המעוצבים של חברי "טאצ' עליז לסטרייט שיעיז". התגובה של הסטרייטים לתוכנית המייק-אובר של ההומואים היתה צפויה. אם ניסו ההומואים לנכס את כל הסטרייטים אליהם ולהפוך אותם למטרוסקסואלים מנוסים, עם גרדרובת בגדים אופנתיים, בתים מעוצבים וחיבה למוצרי טיפוח, קמים עליהם כעת הסטרייטים ומנסים, בחוסר הצלחה, להעביר את ההומואים לצד שלהם.

תוכנית הפסבדו-ריאליטי (ובעצם, האם לא כל תוכניות הריאליטי הן בעצם פסבדו?) הפסבדו-קומית הזו, מתגלה כניסיון משעמם ונדוש במיוחד לצחוק על סטריאוטיפים הומואים וסטרייטים. התוכנית בנויה באותו הפורמט של חמשת המופלאים, הן בצורה והן בתוכן. מדובר בארבעה קומיקאים, סטרייטים קונבנציונאליים, המתניידים ב"סטרייט מוביל" ולכל אחד מהם תחום התמחות אחר - בילי אחראי על התלבושות, קרטיס על הסביבה, קייל על המידע ורוב על התרבות. בפרק הראשון הם פורצים לחייו של הומו ניו-יורקי מאושר, ומנסים ללמד אותו פרק בהלכות חייו של הסטרייט המצוי. זאת אומרת שהם מלמדים אותו שסטרייטים מפליצים, שותים בירה, לעולם לא מודים שהם לא יודעים את הדרך למקום כלשהו, שהם תחרותיים, מלוכלכים, חסרי טעם ובעלי חיבה לבאולינג ונשק. ההומו עובר במהלך ארבעה ימים מהפך שבסופו של דבר רק זועק לעזרתם של חמשת המופלאים כדי שיחזירו את המצב לקדמותו. בהעתקה מהתוכנית הבריטית "המתחזים", על ההומו להעמיד פנים שהוא סטרייט כדי לבלבל את השופטים (במקרה הזה, אורזי בשר שבמפעלם הוא נאלץ לעבוד) שצריכים לנחש מי ההומו שעבד אצלם.

אולי על הנייר זה נשמע מצחיק במידה כלשהי, אך התוכנית מתגלה כמשעממת ולא מצחיקה במיוחד. אבל זה לא הפגם העיקרי בה - היא פשוט מיושנת ולא רלוונטית. הצפייה בה מותירה תחושה מוזרה של צפייה בשידורים חוזרים של תוכנית משנות התשעים. אולי אז היא היתה יכולה להצחיק מישהו, אולי אז הפרודיה שלה היתה יכולה להיות מעניינת, היום היא פשוט מיותרת.

ג'נדר בנדר נוסע בטנדר ומנגן על פנדר

ייתכן והתוכנית מנסה להוכיח על-ידי ההקצנה הפרודית כמה הגבולות בין הומואים לסטרייטים הם מגוחכים, אך זהו ניסיון שנעשה בצורה לא מוצלחת ומשחזר דימויים מיושנים, הן של ההומואים והן של הסטרייטים. ניסיון מעניין יותר נעשה לדוגמא בתוכנית הריאליטי "שחק אותה סטרייט" בה נאלצה בחורה לברור את המוץ הסטרייטי מהתבן ההומואי, וגילתה שכיום זה דווקא די קשה להבדיל בין המגדרים. וזוהי רק דוגמא אחת לתוכנית טלוויזיה מהתקופה האחרונה, שכנראה שמעה משהו על התיאוריה הקווירית, הג'נדר בנדר, הנזילות המינית וכל הג'אז הזה. "טאצ' מחוספס" כנראה לא פתחה טלוויזיה או הלכה לקולנוע בשנים האחרונות. היא לא מכירה דמויות הומואיות כמו קית' ודיוויד מ"עמוק ואדמה", את חברי "קוויר בעיר" הבריטיים והאמריקאיים, היא לא ראתה סרטים של גרג אראקי, אלמודובר והדוגמאות עוד רבות.

הסצנה המעניינת היחידה בפרק הראשון, מציגה מורה לתדמית המציגה בפני ההומו כיצד עליו לדבר וללכת כמו סטרייט, ומוכיחה שכיום גם אישה יכולה להתחזות לגבר סטרייט. אך זוהי סצינה יוצאת דופן בפרק הארוך מידי הזה, שאולי היה עובד טוב יותר כמערכון קצר, כפי שנעשה כבר בהצלחה מרובה ב"סטרדיי נייט לייב", לדוגמא. האמת - אפילו קרסון מ"טאצ' עליז" עושה פרודיה טובה יותר על הומואים בכל סצינה בה הוא מופיע. טוב, הוא הומו, למה כבר אפשר לצפות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully