וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזיאון מונארט באשדוד נפתח

6.1.2005 / 12:00

3 תערוכות חנכו את הפתיחה החגיגית. יונה פישר אצר את תערוכת הדגל - קבוצת תערוכות יחיד זעירות שהותאמו למבנה המוזיאון

מעט מאוד תל-אביבים, אם בכלל, הגיעו אתמול לפתיחה החגיגית של מוזיאון מונארט באשדוד. העובדה שזה מוזיאון חדש, המצהיר על מחויבותו לאמנות עכשווית, לא גרמה להם לנסוע 40 ק"מ. גם לא התערוכה המרכזית שאצר יונה פישר, אחת הדמויות החשובות בעולם האמנות המקומי.

המוזיאון המרשים מבחינה אדריכלית, בעל גג פירמידה מזכוכית (ארכיטקט משה לופנפלד), נפתח לפני יותר משנה. הוא הוקם בעיקר בזכות תרומה כספית גדולה של לליה מורדוך, בעלת גלריה בפריז, שאצרה בעבר במוזיאון את התערוכה "הזמנה לחלום", ובה עבודות מאוסף הגלריה שלה. היא גם האוצרת של אחת משלוש התערוכות שנפתחו השבוע.

מאז הוקם המוזיאון, הוצגה בו תערוכה אחת שעוררה עניין, "אמנות נרדפת במשטרים טוטליטריים באירופה במאה ה-20", מאוסף קנדה ויעקב בר-גרא. אחת מהמעורבות בהקמתו של המוזיאון סיפרה בזמנו שהתרומה הספיקה להקמת המבנה, אך לא לתפעולו ובוודאי לא למימון תערוכות.

את חדרי התצוגה - חללים רבועים קטנים שמובילים זה לזה - תיכננו רפי סגל, איל ויצמן ומנואל הרץ. בחללים אלה מוצגת תערוכת הדגל של הפתיחה, "פנים-חוץ", שאצר פישר. פישר בנה קבוצה של תערוכות יחיד זעירות שמתאימות במיוחד למבנה, ובכל אחת מהן מוצג אמן אחר: אורי ריזמן, דוד עדיקא, אילן ברוך, אביבה אורי, רחל שביט, ליליאן קלאפיש, בארי פרידלנדר, פרנס לרנר, טל בן בסט, חנה סהר, ז'אק ז'אנו ושרון יערי. היצירות נתלו במחשבה והן מתאימות היטב לחלל המאכלס אותן. עם זאת, רובן כבר הוצגו בעבר, ולא נעשו במיוחד לתערוכה.

בקומה התחתונה מוצגות שתי תערוכות נוספות. את התערוכה "בראשית" אצרו ז'ק דוייב, מנהל מרכז אמנות ייחודי לחולי נפש בצרפת, ולליה מורדוך. התערוכה כוללת עבודות טובות יותר ופחות, ונראה שמורדוך לא היתה זוכה לאצור תערוכה במוזיאון אילולא תרומתה הכספית. עכשיו אפשר רק לחכות ולראות אילו תערוכות יתארחו במוזיאון בעתיד - לנוכח העובדה שפישר התמנה ליועץ אמנותי - ובעיקר מי יהיה קהל היעד שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully