וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שום דבר בעל ערך

17.1.2005 / 9:57

בתום לילה לבן מנסה נוגה הורוביץ לסכם את טקס גלובוס הזהב על כל הדמויות הביזאריות שאיכלס על השטיח האדום

הכתבה הזו מוגשת לכם בחסות התרדמת המוחית, שלי ושל סוטים שכמותי שישבו משלוש בבוקר כדי לצפות בטקס גלובוס הזהב, או בשמו השני – "הטקס שאמור לנבא את האוסקר אבל שווה הרבה יותר ממנו". המוזרים הללו, שבאים בעיניים טרוטות לעבודה בכל פעם שאיגוד אמריקאי קיקיוני מחליט לפאר את שמו בעזרת השטיח האדום, הם בדרך כלל גם אלו שבזמן שכולם רואים גדי ויונית, הטלוויזיה שלהם משדרת עוד תוכנית על מרי-קייט ואשלי בערוץ E. אבל אל תראו אותם ככה, הם שרדו אתמול בכבוד את מפגן הפרסומות המהמם של הוט ויס, שבתוכו התחבאו בשקט גם כמה פרסים והרבה בגדי מעצבים.

טקס גלובוס הזהב הוא באופן מסורתי משנה לאוסקר, ואת הפרסים (ואת חבילות השי, ששוות הר-בה יותר, אגב) מחלקים הכתבים הזרים בהוליווד, שמצאו יופי של דרך לגרום לתעשייה להתחנף אליהם. אך למרות המוניטין המפוקפק, הגלובוס הוא באופן משמעותי נחמד יותר לצפייה מהאוסקר הפומפוזי. ראשית, בגרידיות טיפוסית הוא מעניק פרסים גם לקולנוע וגם לטלוויזיה, מה שמאפשר לשחקנים מכל העדות להתהלך על השטיח, שנית, אין בו מנחה פטפטן עם בדיחות קרש וקטעי מעבר מתאמצים, ועוד בונוס קטן – המוזמנים יושבים ליד שולחנות. למה? ככה. אל דאגה, לא תתפסו אותם עם חסה בין השיניים גם אם זה יעלה להם בחייהם.

מוזיקאי עיוור, עקרת בית מיואשת ומשוגע הכפר

הטקס לכשעצמו היה האמת, לא רע בכלל. נטול אירועים מסעירים אבל גם לא טרחני. נאומים קצרים וזרימה יפה, בלי (כמעט) טפיחות שכם עצמיות ועם הרבה הרבה סאטן. נשות הוליווד הסתערו השנה על הבדים המבריקים בחנויות והשאירו אחריהן אדמה חרוכה. בפרס הברבור על שם ביורק (או הבלרינה ע"ש לארה פלין בויל, לבחירתכם) נרשמה תחרות קשה בין האלי ברי, מתלבשת מצוינת בדרך כלל, עם מחשוף א-סימטרי מזוויע, סיכה ענקית ותחפושת של דג מהמותניים ומטה, לבין דיאן קרוגר, עם שמלת סטרפלס אוריינטלית שמסוגלת בקלות להחליף את הווילון שלכם באמבטיה.

בקטגוריית הביזאר בלט כמו תמיד פרס מפעל החיים, שהוענק - אלוהים יודע למה - לרובין וויליאמס. הפרס, שמוענק בדרך כלל לזקנים שבחבורה או לחולים שבהם, הוענק לשחקן בן ה-54. האם תא הכתבים הזרים מתכנן לשחקן ההיפראקטיבי מחלה סופנית או פרישה מוקדמת? חבל שלא יידעו את הקהל או את ווילאמס עצמו, זמן מחיאות הכפיים בעמידה היה מתארך עוד יותר.

למרות כמה בחירות מפתיעות, רובו של הליך חלוקת הפרסים היה צפוי כמו המוות עצמו. קלינט איסטווד עם "מיליון דולר בייבי" שככל הנראה עשה הכל בסרט חוץ מלהביא את הקייטרינג, זכה בפרס הבמאי. "עקרות בית נואשות", סדרת הלהיט בכיכובן של הפאואר גירלז החדשות, כמעט כולן מעל 40, שלטה גם בהגשת הפרסים וגם בקבלתם. ג'יימי פוקס היה עוד זוכה ודאי. מועמד לשלושה פרסים, הוא לקח בגדול על הסרט "ריי", זכה לתשואות בעמידה, יבב קצת ושר יחד עם הקהל. קצת מביך, אבל במעמדו כרגע הוא יכול היה בקלות לארגן גם כמה ריקודי הורה.

בניגוד לאוסקר, שיממה שלמה עוברת עד שהוא מסתיים, גלובוס הזהב נראה קצר יותר ממה שהיה באמת, וזה בהחלט יאמר לזכותו. האתנחתא הקומית ממשוגע הכפר רובין וויליאמס העירה את הישנים ובסך הכל היה הטקס ענייני ולא מטופש כלל. שווה לקום בשבילו בשלוש לפנות בוקר? זה כמו לשאול אוהדי כדורגל אם אכפת להם לראות משחק מוקלט שבוע אחרי שהוא התקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully