וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעל ברתנא

רותם רוזנטל

19.1.2005 / 9:18

היא לא שומעת מוזיקה בזמן העבודה, רוצה לעבוד עם מוזיקאים, מזמינה את ההורים לדרינק ואתכם לתערוכה

איזו מוזיקה שמעת בזמן שעבדת על התערוכה?

לא שמעתי מוזיקה, כי עבדנו בקבוצה ולא התאים לנו לשמוע מוזיקה, רק באנו ועבדנו. בעבודות אחרות שלי גם קשה להקשיב למוזיקה. בעריכות וידאו אי אפשר להקשיב למוזיקה. המוזיקה לא משפיעה עליי מבחינה רעיונית בזמן עריכה. יש רעיון מסוים שאני רוצה להעביר דרך הווידאו, ואני בדרך כלל לא מוצאת אותו דרך המוזיקה.

מה היה הסרט האחרון שראית?

"הקרב על אלג'יר". סרט חשוב שעוסק במלחמת השחרור של האלג'יראים נגד הצרפתים, במלחמה לחירות. יש בסרט צילומים של מסות של אנשים, אולי שם נמצא מעין קשר לאחת העבודות שלי, "You could be lucky". יש דמיון באנרגיות של ההמון.

מה היתה התערוכה האחרונה שראית?

"מלחמה ואמנות" שהוצגה במרכז לאמנות דיגיטלית, באצירתם של בוריס גרויס ודניאל בירנבאום. האוצרות היתה טובה, העבודות היו מעניינות וטיפלו נכון בנושא. נהניתי גם מכמה עבודות שראיתי ב"Video Zone 2" במוזיאון הרצליה.

בלי אלימות

למי היית מכניס מכות?

אני לא בנאדם אלים. אין מי שהייתי רוצה להכניס לו מכות.

את מי היית מזמינה לדרינק על חשבונך?

הייתי שמחה להזמין הרבה אנשים. את ההורים שלי, למשל, הייתי שמחה להזמין לדרינק. אני גם תמיד נהנית לשתות עם גלית אילת, מנהלת המרכז לאמנות דיגיטלית, כשאני בארץ.

עם מי היית רוצה לעבוד?

עם מוזיקאים. אני אוהבת את החיבור איתם. אני אשמח לעבוד עם קרן קרוזנבאום, קומפוזיטורית שעבדתי איתה בעבר. אנחנו מצליחות ליצור בינינו הרבה הבנה ויצירה משותפת.

מי היית רוצה שיראה את התערוכה שלך, חי או מת?

כל מי שלא יכול להגיע למוזיאון פתח תקווה.

הפייבוריטס

האתרים החביבים על יעל ברתנא:

תיק עיתונות

יעל ברתנא, אמנית וידאו צעירה, חובקת את העולם הגדול בדיגיטלית. העולם, מצידו, מגיב כלפיה בקריצה מחויכת מה"טייט מודרן", שם השתתפה לאחרונה בתערוכה קבוצתית. השתתפה גם בכמה וכמה תערוכות בבית הארצישראלי, פלשתינה-א"י. בגלריה זומר הציגה ברתנא מיצב וידאו שהוצג גם בביאנלה בליברפול – "You could be lucky". שם הכניסה את הקהל לאולם קולנוע קטן שנבנה בחלל הגלריה, בו צפו המבקרים בהתרחשויות של יום במסלול מירוצים. מציגה עכשיו את התבליט "Low Relief 2" בתערוכת הפתיחה של מוזיאון פתח תקווה, "מחסן זמן". אינטרפטציה אישית להפגנה מול הגדר ולריטואליות בחברה הישראלית. ברתנא נוטה להציץ מהצד על החברות בהן היא נמצאת, להבליט ולחדד בהן עולמות אפשריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully