וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטיסהד שוברים שתיקה של 8 שנים

19.1.2005 / 16:09

חלוצת הטריפ-הופ חוזרת עם דיסק חדש. אלבום האולפן השלישי במספר כמעט הושלם על ידי חברי ההרכב

ג'ף בארו, המוח המוזיקלי הראשי מאחורי ההרכב שלקח את הטריפ-הופ לפסגות המלנכוליה, סיפר לתחנת הרדיו של בי.בי.סי כי "אנחנו עובדים על זה, בעוד אנו מדברים. לקחנו הפסקה קטנה בחג המולד, אבל בגדול אנחנו מקליטים אלבום חדש". הוא הופתע לגלות שכל העולם חשב שהם התפרקו - "רק הורדנו קצת את הראש, אף פעם לא ממש התפרקנו או נפרדנו, או משהו כזה. אנחנו עדיין נפגשים וכותבים ביחד, פשוט לא הקלטנו ביחד הרבה זמן".

אלבום הבכורה של פורטיסהד, "דאמי", יצא ב-1994 והפך למוביל בז'אנר הטריפ הופ ומה שכונה, ביחד עם מאסיב אטאק וטריקי, הצליל של בריסטול. ב-1997 יצא הדיסק השני, חסר השם, שהמשיך באותה מסורת של מקצבי היפ-הופ שרוטים, דגימות מפסקולים של סרטים איטלקיים והקול החד פעמי של בת גיבונס. ב-98' הוציאה הלהקה דיסק שהוקלט בהופעה עם הפילהרמונית של ניו יורק.

מתוך כל להקות הז'אנר, פורטיסהד נחשבת ללהקה היחידה שהצליחה להוות גורם שהשפיע בחזרה על קהילת ההיפ-הופ האמריקאית.

מאז נכנסה הלהקה לדממת אלחוט, גם אם ידיעות על אלבום חדש המשיכו להיות מטופטפות מדי שנה כמעט. לפני שנים אחדות נכנסו מעריצי הלהקה לפאניקה בשעה שאלבום חדש של הלהקה בשם "Pearl" דלף לרשת, אך עד מהרה התברר כי מדובר בזיוף. ב-2002 הוציאה בת גיבונס עם ראסטין מן (פול ווב, אקס להקת טוק טוק) את "Out of Season", ואילו ג'ף בארו השאיל שנה מאוחר יותר את כישורי ההפקה והביטים השמנים שלו לזמרת הסול הניו יורקית, McKay.

ב-19 בפברואר צפוי ההרכב לנגן ביחד, לראשונה מזה זמן ארוך, במופע הצדקה למען נפגעי הצונאמי, אך כנראה שלא יבצעו חומרים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully