וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלילי ההו?ד

21.1.2005 / 9:04

יורם אליקים מצא בעיר המשעממת לידס את ממשיכת הדרך של להקת האייטיז פופ החכמה, טוק-טוק

דרך חתחתים עבר ההרכב הבריטי Hood מאז הקמתו בתחילת הניינטיז. במשך השנים החליפו החברים מלידס סגנונות כמספר הקבוצות שאלון מזרחי עבר בקריירה הקוסמית הענפה שלו _ אלא שבניגוד לאווירון, הם קטעו את התיזוז רגע לפני שהפכו לבדיחה שחוקה. המפנה חל בשנת 2001, עת הוציאה החבורה הוותיקה את האלבום "Cold House" – תקליט משובח, שמוסס אל תוכו את שלל גלגוליה הצליליים האינסופיים של הלהקה. שוגייז, נויז, פוסט-רוק, אלקטרוניקה, פולק, פופ, דאב, היפ-הופ והקלטות שטח הולחמו ביצירתיות מפתיעה לכדי יחידה פופית סתווית ונגישה, שלא נפלה למלכודות טכנולוגיסטיות מיותרות. לפתע הפסיקו הוד הפסיקו להישמע כמו, והציגו לראווה סאונד עצמאי ורב-השראה.

"Outside Closer", תקליטם השישי (לא כולל אוספים וסינגלים מורחבים), הוא המשך ראוי ביותר לאלבום התפנית הכובש. ניכר שבגלגול הנוכחי בחרו הוד לעגל עוד יותר את הפינות ולצעוד בנונשלנטיות אל עבר החלק המלודי והמעובד של המפה המוזיקלית (שימו לב לפסנתרים, לכלי הנשיפה ולכלי המיתר הנפלאים). זה לא אומר שהקליפים שלהם הולכים להיות מוקרנים על רקע הכתוביות של גיא פינס, אבל זה מבשר שבשעה טובה ומוצלחת נמצאו ממשיכי הדרך המעודכנים להרכב הפופ האינטליגנטי מהאייטיז, טוק-טוק. מעבר לעובדה שסולנה של הוד מזכיר לפרקים, בהגשה העגמומית והמהוססת, את מרק הוליס, הזמר של טוק-טוק, התפיסה המוזיקלית של הוד מתכתבת באופן ישיר עם הפופ המאתגר של ההרכב הלונדוני המפוספס.

טוק-טוק התבססו על מלודיות מנצחות, אך דאגו כל העת להטביע אותן באמבט אמביינטי, ונבדלו מהרכבים אחרים שפעלו באותה התקופה (O.M.D והליגה-האנושית, לדוגמה) ביכולתם להרכיב מאסופת שירי פופ מן המניין משטח סאונד אחיד, קטיפתי וחמקמק. נדמה שהוד עובדים באותה קונספציה, רק ממקום הרבה יותר ערני וקצבי. אמנם ניתן לבדל את השירים באלבום החדש ולהאזין להם בהנאה כיחידות, אך משמעותם גדולה ומרגשת בהרבה כשמתייחסים אליהם כאסופה המשמשת פסקול אלטרנטיבי לנופים העירוניים, האפרוריים/מלנכוליים, של מקום מושבם, לידס ("שעמום של עיר קטנה", עונים החברים באתר שלהם בתשובה לשאלה מדוע הקימו להקה).

אספקט מרתק אחר של "Outside Closer" הוא פיצול האישיות של חטיבת הקצב. הוד מתעקשים (ובצדק) להתנגש במלודיות המיומנות והענוגות שלהם עם מקצבי היפ-הופ כבדים, זפזופים אלקטרוניים מתכתיים והדהודי מכשיר אקו דאבי מלא אוויר הרים. בכך הם משכילים לשמור על גורם ההפתעה לאורך כל היצירה – מאלבומי הפופ האלטרנטיביים המהנים של העת האחרונה.

הוד, "Outside Closer" (דומינו)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully