וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתה ערפד או שאתה סתם מוצץ לבוס?

24.5.2001 / 10:53

דנה קסלר על עונה חדשה ומוצלחת של "באפי", לצד עונה ראשונה של אחותה המיותרת "אנג'ל"

היות שאצלנו אף אחד לא דאג שנקבל את העונה החדשה של "באפי קוטלת הערפדים" וגם לא את הספין-אוף "אנג'ל", טוב שיש את סטאר וורלד - ערוץ מהימן שאפשר לסמוך עליו בעניינים דמוניים ופרסומות לדיאודורנטים הודיים. כבר שבועיים שמדי יום חמישי משדרים בסטאר וורלד שלוש פעמים ביום את הקומבינציה המנצחת, אם כי מעט מתישה, של "באפי" ו"אנג'ל".

בעונה החדשה של "באפי" מתחילה החבורה את הקולג'. בפועל זה אומר שווילו באקסטזה מוחלטת מאופציות הרחבת הדעת שמוסדות להשכלה גבוהה מציעים, אוז מנצל את הקמפוס להרחבת קהל היעד הפוטנציאלי של להקתו, ואילו באפי אבודה ומבולבלת. קורדיליה פרשה מהסדרה לטובת "אנג'ל" (תכף נגיע לזה); ג'יילס כבר לא Watcher, אלא מובטל שנהנה מהחיים עם החברה החדשה שלו, שבניגוד לאקסית המיתולוגית שלו, מיס קלנדר, היא – איך לומר – כושית; ואילו זאנדר ויתר על קולג' למען טיול ברחבי ארצות הברית, שנקטע באיבו כשנפל לו המנוע מהאוטו, דבר שאילץ אותו לשטוף כלים במועדון חשפנים (ולעשות עוד כמה דברים שהוא מסרב לגלות) כדי שיהיה לו מספיק כסף לחזור הביתה, רק כדי לגלות שבבית שום דבר לא השתנה חוץ משעכשיו הוא ישן במרתף ומשלם להוריו שכר דירה.

למרות הקאסט המקוצץ (בלי אנג'ל וקורדיליה) והרה-אורגניזציה הכללית, "באפי" היא סדרה מהנה ושנונה כמו תמיד, שמפנה מבט ביקורתי אל כל קלישאות הקיום האמריקאי, פלוס כמה ערפדים ומפלצות און-דה-סייד בשביל הקהל החנוני שבינינו. ואם חשבתם שתיכון אמריקאי זה לא תענוג גדול בשביל המיעוט המגניב והמודע שבו, מסתבר שקולג' זה עוד יותר גרוע. במילים אחרות – כבר ביומה הראשון בקולג' נאלצה באפי להתמודד עם שותפה לחדר שמוצאת לנכון לתלות פוסטר של סלין דיון על הקיר, לשמוע שיר של שר בלופ אינסופי ולכתוב את שמה על כל ביצה וביצה במקרר. מזל שאיזשהו שד נכנס בשותפה והפך אותה למפלצת רצחנית, אחרת באפי עוד היתה נתקעת איתה כל הסמסטר.

ב"אנג'ל", לעומת זאת, העניינים הרבה פחות מעניינים, שלא לומר הרבה פחות מצחיקים. אנג'ל, כפי שהספקנו להכיר אותו ב"באפי", הוא טיפוס חסר כל חוש הומור, ואלא אם כן יצטרפו לסדרה איזשהן דמויות מעניינות (האירי החצי אדם-חצי יצור מעפאן שמקבל חזיונות המלווים במיגרנות לפיהן יודע אנג'ל את מי הוא אמור להציל באותו פרק, לא עונה לקטגוריה הזאת), נראה שקורדיליה תצטרך לסחוב את כובד הסדרה על כתפיה. על פי יוצר הסדרה, "אנג'ל" אמור לתפקד בתור האחות הרצינית, הבוגרת והאפלה יותר של "באפי". אמנם שמעתי שעם הזמן הסדרה משתפרת, אבל בינתיים היא בעיקר גירסה קודרת, משעממת ומיותרת שלה. הקונספט המופרך והמקושקש של הסדרה (אנג'ל עובר ללוס אנג'לס ופותח משרד חקירות כדי לכפר על חטאיו כערפד ולהתרחק מהפיתוי הרגשי הטמון בבאפי, ושם פוגש את קורדיליה שעברה לאל.איי כדי להיות שחקנית ובינתיים צריכה עבודה כי אבא שלה פשט את הרגל בעונה הקודמת של "באפי") הוא אפילו לא הבעיה העיקרית. אנג'ל מותק, אל.איי זה לא סאנידייל, כאן באפי לא תעזור לך.

* "באפי" משודרת בערוץ סטאר וורלד ביום חמישי בשעה 15:00, 19:00, ו-22:00
* "אנג'ל" משודרת בערוץ סטאר וורלד ביום חמישי בשעה 16:00, 20:00 ו-23:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully