וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאת סאונה או שאתה סתם מזיע כמו חמור?

24.5.2001 / 11:23

יעל נעמני על ההופעה של האורב, שלמרות תנאי הפתיחה הירודים היא משהו שלא תוכלו להרשות לעצמכם לוותר עליו

על ההופעה של האורב הלילה (חמישי, 24 במאי) מעיב ענן לא קטן של חששות טכניים מעצם הבחירה בהאנגר 11 בנמל תל אביב להיות המארח. כמה זכרונות טובים יש לכם מהמקום הזה? אקוסטיקה זוועתית שמביאה לסאונד מסריח, מערכת אוורור חלושה, תורים בלתי אפשריים לבר (ועוד בשביל הייניקן), ואלה רק הדברים הגדולים. דיווחים מזירת ההופעה של ברי סחרוף ואסף אמדורסקי, שהתקיימה במסגרת אותו פסטיבל ובאותו מקום לפני כשבוע וסבלה מאותן רעות חולות, לא מבשרים טובות. מצד שני, הדיבור על האורב תפס בשבוע האחרון תאוצה מסחררת, והרבה קהל משמעו השפעה ישירה על האקוסטיקה. צריך רק להתלבש אוורירי, להביא בקבוק מים מהבית ולהצטייד ברוח אופטימית.

לא כל יום נוחתת כאן חתיכת היסטוריה אלקטרונית כמו האורב. זה ההרכב שלקח את האמביינט, עשה ממנו אמביינט האוס והכניס אותו לתוך המועדונים; זה ההרכב ששני האלבומים הראשונים שלו הם נכס צאן ברזל של המוזיקה האלקטרונית. אז מה אם בשנים האחרונות הם קצת מזייפים, זה אמנם פוגם ברקורד אבל לא מוחק רגעים מופלאים שנזקפים לזכותם. סוג של תהילת עבר, נכון, אבל אם לא הצלחתם לתפוס אותם פעם בנקודה כזו או אחרת על הגלובוס, הביקור של האורב בישראל הוא לא משהו שאפשר לוותר עליו, אפילו אם זה בהאנגר.

כשאומרים אורב מתכוונים בעצם לאלכס פייטרסון. פייטרסון, שנוהג להצמיד את התואר ד"ר לשמו, ייסד את ההרכב ביחד עם ג'ימי קוטי בסוף שנות השמונים, מאז הספיק להחליף אי אילו פרטנרים (קוטי עזב לטובת הקיי.אל.אף, מכונת הדאנס המיתולוגית מתחילת שנות התשעים), לעשות מוזיקה, להפיק מוזיקה ולתקלט מוזיקה, אך השם תמיד נשאר האורב.

לארץ הוא מגיע עם משקל מרשים של ציוד טכני וקבוצה לא קטנה של מלווים אנושיים. האירוע האורבי הוא ספקטקל, הוא כולל פרט למחשבים ולמכונות גם נגנים בשר ודם וסביבה הולמת של דימויים ויזואליים. לפי המסורת, זה לא מתחיל ונגמר בהופעה, אלא מתפתח למסיבה בניצוחו של די.ג'יי פייטרסון, גדול הפרומוטרים של חדרי הצ'ילאאוט בשנים האלקטרוניות הראשונות (בהזמנת פול אוקנפולד, השיק עם קוטי את לאנד אוף אוז, חדר הצ'ילאאוט במועדון הלונדוני הבן, ונתן עמדה למיטב כשרונות האמביינט, מיקסמאסטר מוריס למשל) ודי.ג'יי מיומן בפני עצמו. אין סיבה שהמסורת תישבר דווקא כאן. צפוי לילה לא קצר ומאוד-מאוד מבטיח. תהיו שם!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully