וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'ארץ נהדרת' מעליבה סטודנטים

24.1.2005 / 17:15

התאחדות הסטודנטים לקחה קשה את המערכון "אוניברסיטת ג'רבי" ששודר אמש ותובעת התנצלות. קשת מסרבת להגיב

התאחדות הסטודנטים הארצית לקחה קשה את המערכון ששודר אמש בתוכנית "ארץ נהדרת", ועסק במכירת תארים אקדמיים בכסף. יו"ר ההתאחדות, אסף שגב, שלח הבוקר מכתב זועם להפקת התוכנית, בו קבל על כך שהוא מרגיש ממש פגוע, ואם ההפקה לא תתנצל מייד, הוא ייקח את זה לבית המשפט. "אם לא תתקבל התנצלות מיידית תוגש תביעת דיבה" מבהיר שגב בחומרה ומשרבב איום נוסף, "למען יראו וייראו". מערכת ארץ נהדרת מסרבת להגיב לנושא.

אתמול בערב הוקרן המערכון "אוניברסיטת ג'רבי" בתוכנית הדאחקות המשפחתית, וגרר אחריו עשרות טלפונים ופקסים נרעשים של סטודנטים נעלבים. עלילתו השנויה במחלוקת של המערכון נעה סביב שתי דמויות מרכזיות, (דב נבון וטל פרידמן בתפקידי אופי) אשר עוברים מבית לבית ומציעים תארי השכלה גבוהה למכירה. המשפחות להן הוצעה המרכולת האקדמית היו נוחות לזיהוי לקטלוג עדתי, משמע, אחת מזרחית ואחת מערבות אשכנז.

שגב התלונן כי התוכנית הציגה את הסטודנטים בצורה מעליבה ופוגעת, וצירפה אותם למעגל ה"מקמבנים" של החברה הישראלית. למעגל זה שייכים, לדבריו, עוזי כהן וחבריו. המערכון היה "נוטף ריח גזעני" (כך במקור. טיפ: יש כאן בעיה עם העברית), היות והמשפחה האשכנזית סירבה, אך "משפחת הערסים הספרדית, עם האבא העבריין", לדבריו, התפתתה למעשה העבירה, ורכשה את התופין האסור "שהרי תואר בעזרת השכל הם לא מסוגלים לקבל".

למרות ששגב הרגיש כי גם בעבר התוכנית הציגה מערכונים שפוגעים בציבורים שלמים בחברה, רק הפעם כבר לא עמד לו כוחו לשתוק והוא חש שהוא חייב להתפרק מזעמו. "ההשכלה הגבוהה העומדת בפני מאבקים קשים לאחרונה, הייתה מצפה מתוכנית טלוויזיה המתיימרת להיות סאטירית לעמוד לצד הנפגעים מפעולות הממשלה... לעמוד בצד האנשים הפשוטים, יהיה מוצאם אשר יהיה, ולא לצחוק עליהם ולרמוס את כבודם" - מילותיו המרגשות של יו"ר ההתאחדות. אם לא יתנצלו באופן חד משמעי, נאמר בסיום המכתב, יפנו הסטודנטים לערכאות המשפטיות, "על מנת להחזיר לציבור הסטודנטים את תדמיתו הנקייה, ועל מנת שיהיה ברור שלא כל רוח רעה שנושבת ראויה להיות משודרת", אמר וגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully