וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דפקו ברינו צרור

25.1.2005 / 9:41

נמרוד בן משה העביר לאוטומט עם "רינו 911", שיורה לכל הכיוונים ופוגעת בעצבים החשופים של החברה האמריקאית

בזמן שמאות ערוצי הטלוויזיה השונים מסדרים לעצמם לוח שידורים מגוון, מתבסס ערוץ ביפ על שידורים חוזרים הנטחנים שוב ושוב. ובכל זאת, בכל פעם שאני שוקל לעבור מהכבלים ללוויין, ביפ הוא הערוץ האחד שאני יודע שיהיה חסר לי. בזמן ששאר הערוצים נותנים לנו מגוון בלתי נדלה של חרא לבחור מתוכו, ביפ בוחר להתמקד במספר תוכניות טובות עד מעולות ולחזור עליהם שוב ושוב. ושוב.

"רינו 911" נופלת ללא ספק תחת הקטגוריה של תוכניות מעולות. התוכנית מגיעה מערוץ קומדי סנטרל, ומתחקה אחר חייהם של שוטרים בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות (ללבנים), בסגנון התוכנית "Cops" הפופולרית. מדובר במוקיומנטרי (דוקומנטרי מזויף) על יחידת המשטרה של העיר רינו, "העיר הקטנה הכי גדולה בעולם", התקועה באמצע מדבר נוואדה.

כבר מהפרק הראשון אפשר לראות ש"רינו 911" מתבססת על צוות שחקנים מוכשר ומגובש, כל אחד מהשחקנים יושב עמוק בתוך הדמות שלו והצוות לא מפחד להתנסות, לאלתר ולראות מה יקרה כשמדליקים סתם ככה את המצלמה, ומצליח לרוב להתחמק מקלישאות.

בין הדמויות החזקות יותר ניתן למצוא את מפקד היחידה, ג'ים דנגל, שמוצא את עצמו תמיד מתגפף בלהט עם כל מיני בחורים שהוא עוצר או לעיתים מסתובב בפאה ובמיני עם הזונות המקומיות בטענה שהוא עובד "Under Cover". או טרודי וויגל, שוטרת ללא שום סוג של סקס אפיל שמדי פעם יוצאת בהצהרות תמוהות על כך שהיא אוספת בגדי תינוקות להנאתה האישית. "רינו 911" מצליחה לפגוע בכל עצב חשוף של החברה האמריקאית. היא מראה איך הבעיה העיקרית בארצות הברית היא לא גזענות אלא ניצול ציני של כוח. גם השוטרים השחורים אינם בוחלים בשימוש מיותר בכוח כנגד השכבה החלשה של האוכלוסיה.

באחד הפרקים המוצלחים יותר עד כה, הגיע למפקדה זוג כרטיסים להוצאה להורג של אסיר שעשה.... משהו. כמובן שכל השוטרים רוצים את הכרטיסים ולכן המפקד מכריז על תחרות – מעצר של נרקומן עם פאה שווה 5 נקודות, מעצר של הזונה הכי כוסית שווה 10 נקודות ועל יהודים מקבלים ניקוד כפול. מי שמצליח לצבור הכי הרבה נקודות זוכה בכרטיסים.

הציניות נפלאה, ההומור מתוחכם אך לא מפחד לרדת לסלפסטיק כשצריך והביצוע משכנע לרוב. ערוץ ביפ שוב מראה שהוא לא מפחד לתת הזדמנות לסדרה שהיא טובה, גם אם היא לא מגלגלת מיליונים בארה"ב ואין לה צחוקים מוקלטים ברקע. אמנם אחרי השידור החוזר ה-500 הסדרה כבר תתחיל לעלות על העצבים, אבל כשזה יקרה, אני סומך על ביפ שירכשו משהו חדש ומשובח לא פחות.

"רינו 911", ערוץ ביפ, ימי שלישי 22:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully