וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולבים את טוביה

31.1.2005 / 10:00

יונתן שגיב בודק את ההוריקן התקשורתי שהסתחרר סביב ההתפרצות האלימה של טוביה צפיר

נדמה שיותר ממה שמעידה השתוללותו הרגעית של טוביה צפיר על אישיותו, מעידה היא הרבה יותר על מצבה של תקשורת צמאה לדם ועל ציבור צרכנים שמוכן לקנות כל כותרת זולה ובן רגע להחליף סבא חביב בדמותו של רוצח בכיר.

על פי ה"עליהום התקשורתי", שהתרחש סביב "פרשת טוביה" בימים האחרונים, ניתן כבר היה לחשוב כי לא הסתפק צפיר בתקיפתה של חכם, אלא גם ביתר את גופתה והכריח את יעל בר זוהר לאכול את הלבלב. אין ספק - מה שצפיר עשה הוא חמור ביותר. על פי העדויות, צפיר תקף פיזית את אלינור חכם, מנהלת הבמה, חנק אותה והצמיד אותה לקיר עד שזה נסדק ולאחר מכן עוד שבר לידה בקבוק בירה, ורדף אחריה בניסיון לחנוק אותה בשנית. במריבה בין השניים גם נפגע נתב ארוך שיער, שחטף מטוביה המשתולל איזה פנס. אם כל זה נכון, אז באמת לא יעזרו נסיבות מקלות כמו לחץ אטומי של ההפקה על כוכב בן שישים או השערות, שחכם הפריעה לטוביה דווקא כשנשנש את הבורקס האהוב עליו בקפיטריה. ועדיין, על פי הכיסוי התקשורתי הנרחב היה ניתן לחשוב כי מדובר בתפיסתו של רוצח סדרתי. כנראה שבאמת התפרק לו הטוביה. כנראה שחטף את הג'ננה ועשה מעשה בלתי ייעשה, אך החגיגה הציבורית על נפילתו של צפיר נראתה כצלילתו של נשר שבדיוק מצא גווייה של קרנף שמן במיוחד.

מדברים מהשטח

שתי דקות לאחר התקיפה כבר פורסם האירוע בכל האינטרנט (כן, גם בוואלה!) וחמש דקות לאחר מכן כבר עלזו אנשי גיא פינס על מזלם הטוב שכתבם היה בשטח. מכאן והלאה הפכה התחרפנותו של טוביה מעוד אייטם תקשורתי עסיסי על טירוף רגעי, לסיקור שמותאם ל"אנס השקט" או לפיגוע בירושלים. הכתבה ב"גיא פינס", שהופצה אחר כך ברחבי הרשת, נפתחה בצילום "זירת האסון" או במילים אחרות, קיר הגבס אותו יכול גם פינצ'ר כעוס לסדוק. לכבוד הדיווח החדשותי החשוב כל כך, שמר גיא פינס על קריינות מכובדת ממש כאילו מדובר בתיעוד של אסון התאומים. שנייה לאחר צילום הקיר, כבר עט הכתב הנלהב על הנתב הפצוע בז'רגון השמור להפעלתה של פצצה בשוק - "מה אתה יכול לספר לי על מה שקרה?". על כך השיב הנתב: "תשמע, אני לא יודע, הכול קרה כל כך מהר". מה קרה כל כך מהר? האם טוביה, שמתקרב במהירות לגיל בו אוכלים קוטג' בבית אבות, קיבל לפתע כוחות על ותקף את חכם משל הוא היה פנתר והיא יונה פצועה? האם לבש חגורת נפץ? או שאולי איים לחבוט בחכם למוות בכרסו? מי יודע, העדויות החמות מהשטח ספרו על לא פחות מאשר "טירוף בעיניים" ו"כניסה לאמוק".

כך המשיך לו כדור השלג להתגלגל. עמוד ראשון ב"מעריב" וב"ידיעות", שמועות מרושעות, טוביה צפיר נחקר במשטרה תחת אזהרה, טוביה מתפטר מ"טלנובלה בע'מ", טוביה מתנצל. ולמה בכלל לעצור פה? למה לנסות להמתין לגרסה יותר מאוזנת, כשאפשר כבר להוציא הרשעה ובתקווה אחת שתחזיר דחוף את הגיליוטינה שבכיכר העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully