וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספגטי בולונז

3.2.2005 / 11:03

תסמונת דאונטאון, פינת אמנות הרחוב של ערן מחלו, עם קבוצת בלובלו האיטלקית ועם WK, צרפתי בניו-יורק

איטלקים הם עם מחונן. יש להם אחלה אוכל, כדורגל משובח, נשים יפות ומכוניות מהירות. גם בתחום האמנות הם לא טומנים את ידם בצלחת, מליאונרדו דה וינצ'י ועד, טוב, זה קצת קפיצה נחשונית, בלובלו, קולקטיב הסטריט-ארט המחתרתי הכי חם היום באירופה.

כמו כל אמן רחוב או קבוצה של כאלה שמכבדים את עצמם, אף אחד לא יודע מי הם, אבל קירות בולוניה זכו לטעום המון מנחת ידם של החבר'ה המוכשרים האלה, כמו קירות נוספים ברחבי איטליה. הסממן העיקרי של בלובלו הוא גודל היריעה שלהם. מדובר בעבודות ענק שמתנשאות לרוב לגבהים של מטרים, מתפרשות על קומות שלמות וחולשות על ויטרינות אימתניות של תחנות רכבת. נושאי העבודות שלהם מושפעים בעיקר מקומיקס מחתרתי, עם טוויסט של העידן המודרני. הצבעוניות לרוב עזה וקונטרסטית, טריק ידוע כשמדובר במשיכת תשומת ליבם של העוברים והשבים.

קול האנטר

ובחזרה לארה"ב, עם עצירה קטנה בצרפת. שיטוט ברחובות מסויימים בסוהו של ניו-יורק יעשה לכם היכרות עוצמתית עם עבודתו של WK, צרפתי שחי ועובד כבר יותר מ-10 שנים בעיר, ויוצר, לדבריו, "אמנות אינטראקטיבית אורבנית".

WK, כמו בלובלו, אוהב משטחי ענק. הוא משתמש בטכניקת דפוס ומחשב לעוות ו"למרוח" דמויות שצילם ועיבד דיגיטלית, ואח"כ מדפיס את עבודתו בגדלים עצומים ויוצא לרחוב להדביק.
WK בילה שנים בהצגת מיצגים ותערוכות שונות של עבודותיו, ולאט לאט משך את עיניהם של
חברות שונות דוגמת אדידס, האמר, המגזין "Dazed and Confused” ואפילו הרכבת התחתית הצרפתית, כולם השתמשו בשירותיו והפכו אותו למעין אמן רחוב חוקי ומרוויח.

למרות ה"עריקה" אל המיינסטרים, WK עדיין יוצא בלילות להדביק פוסטרים ברחבי ניו-יורק,
וממשיך לקיים תערוכות ומיצגים לא מסחריים. שווה לבדוק את עבודותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully