וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריי צ'ארלס חטף 8 פרסי גראמי

14.2.2005 / 8:41

הזמר האגדי המת, ריי צ'ארלס, כיכב בטקס הגראמי. אלישיה קיז שלשלה לכיסה 4 פרסים. אשר הסתפק בשלושה

המנצח הגדול של טקס הגראמי ה-47 שהתקיים אמש הוא ריי צ'ארלס, שנפטר ביוני שנה שעברה, וקיבל שמונה פרסי גראמי על אלבום האולפן האחרון שלו "Genius Loves Company" אותו סיים לפני מותו. "ג'יניוס" זכה בין השאר בפרס האלבום הטוב של השנה, אלבום הפופ המצטיין של השנה, ואילו השיר אותו הקליט צ'ארלס עם נורה ג'ונס – "Here We Go Again" זכה בשיר הטוב ביותר של השנה.

אלישיה קיז, האישה עם קול הקטיפה וגוף השועלה, זכתה בארבעה פרסים על אלבומה "The Diary of Alicia Keys" וביניהם האלבום הכי טוב, השיר הכי טוב וזמרת השנה בתחום הריתם אנד בלוז. אשר, ששיתף פעולה עם קיז (ויותר מזה) בשיר "My Boo" לקח הביתה שלושה פרסים, אחד מהם היה פסלון על שיתוף הפעולה המצטיין בתחום הראפ בזכות "Yeah" הענק, בו מרפרפים גם ליל ג'ון ולודקריס. בנוסף, לקח אשר את פרס אלבום הריתם אנד בלוז העכשווי הטוב ביותר וחלק עם קיז זכייה משותפת כש-"My boo" גרף את פרס שיתוף הפעולה הטוב ביותר בקטגורית הריתם אנד בלוז. גם פרינס סיכם אתמול שנה מצוינת עם זכייתו אתמול בפרס זמר הריתם אנד בלוז של השנה.

המאוכזב הגדול של הטקס הוא קניה ווסט, שהיה מועמד לעשרה פרסי גראמי על אלבומו המופתי "The College Dropout", והסתפק באלבום השנה ושיר השנה ("Jesus walks" - אותו כתב במשותף עם הישראלית מירי בן ארי) בתחום הראפ. הבלאק אייד פיז ההיפר אקטיביים, שגם היו מועמדים משום מה בתחום הראפ, זכו בסינגל השנה של להקה עם "Let's Get Retarded", ואילו ג'יי-זי חטף את פרס זמר השנה בראפ על "99 בעיות". זכייה משמחת במיוחד היא זו של ג'יל סקוט, שלקחה הביתה את פרס סינגל השנה בקטגוריה "מוזיקה אורבנית אלטרנטיבית" על "קרוס מיי מיינד" היפהפה מתוך אלבומה השני והמושלם "Beautifully Human".

בתחום הפחות שחור של הגראמי, זכו גרין דיי עם "American Idiot" המגה-מצליח באלבום השנה בתחום הרוק ואף צונזרו במהלך ההופעה שלהם בטקס. מלכי המיינסטרים, מארון 5, לקחו את פרס האמן החדש והמצטיין ולהקת וילקו לקחה את פרס אלבום השנה בקטגוריית "המוזיקה האלטרנטיבית" על תקליטה "A Ghost is Born". באווירת סיכומי שנת 2004 בישראל, זכתה לורטה לין באלבום השנה בקאנטרי, ואילו בריטני סוף סוף קיבלה את הכבוד המגיע לה, כשלאחר שנה מלאת עלבונות והשמצות, קיבלה על "טוקסיק" את סינגל השנה בתחום הדאנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully