וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארץ בריטית נהדרת

14.2.2005 / 11:07

קיצונית, לא דופקת חשבון לאף מגזר וקורעת מצחוק. העונה השניה של "ליטל בריטן" עושה לרביב גולן געגועים למנדט

בריטניה בריטניה בריטניה. נפלאה, לא? בריטניה נמכרה לאקוודור בשנת 1846 תמורת גור כבשים, מוכרת מדי שנה שני טון פולי קפה ומיליון ליטרים של חנקן נוזלי המרפא מחלות עור קשות, אבל אלו האנשים של בריטניה שעושים אותה לכל כך נפלאה. אנשים כמו דיוויד וויליאמס ומט לוקאס, שני קומיקאים ושחקנים שהתחילו בתכנית רדיו (לוקאס היה גם ג'ורג' דוז, המתופף התינוקי עם הנקודות ב"שוטינג סטארס" של ריבס ומורטימר) ושודרגו לכדי תופעה טלוויזיונית נפלאה הידועה היום כ"ליטל בריטן" (אצלנו "הממלכה הקטנה"). המופע של וויליאמס ולוקאס מתבסס על יכולת הכתיבה הקומית הגבוהה שלהם, על בחירת הדמויות המוצלחת וכמובן על החיבה הגדולה שלהם להופיע כנשים, רצוי שמנות בצורה חריגה, לעיתים קרובות גם בערום. הרעיון הוא להעליב בצורה שוויונית כל מגזר בחברה הבריטית. ויש לזה ביקוש.

העונה הראשונה של ליטל בריטן שודרה בערוץ בי.בי.סי 3, והייתה להצלחה כה גדולה עד שעברה לפריים טיים והפכה לשיחת היום בכל עיר, פרבר, ובעצם בכל מקום שמעוניין לצפות בג'נטלמן בן שלושים יונק חלב מאימא שלו או בנער צעיר שנדלק על הסבתא של חבר שלו. אין לתכנית הזו גבולות - אנסמבל הדמויות הרחב והמשתנה שמגלמים וויליאמס ולוקאס מכיל מנחה בחוג לשומרי משקל אשר מתייחסת לאנשים בחוג שלה כעל אפסים שמנים ומוגבלים. מהפנט שרלטן שמשתמש ביכולות שלו על מנת לסובב את העניינים לטובתו גם כשמדובר במשחק שבץ נא עם אמו הקשישה או בארוחת ערב עם חברתו, שמעונינת בשמפניה ומסתפקת במים אחרי מבט בעיניים.

העוזר ההומו של ביבי

דמויות נוספות מהסדרה שהפכו לפופולריות בקנה מידה של מגיפה הן אלה של ויקי, פרחה בריטית שמדברת בצורה לא מובנת לפחות כמו עוזי כהן והחליפה את התינוק שלה תמורת דיסק של ווסטלייף, בחור בשם אנדי, שמתחזה לנכה מתוך עצלנות וחבר שלו לו שמטפל בו בלי לדעת את הפרט הזה, וזו של של דאפיד, מתבגר שטוען שהוא הגיי היחיד בעיירה אך מגלה בכל פעם מחדש שבני העיירה הזו הרבה יותר ליברלים ופתוחים מנטלית ורקטלית ממה שהוא חשב. ליטל בריטן היא כבר מזמן יותר מתכנית טלוויזיה. אחרי די.וי.די מצליח, סיבוב הופעות מכור מראש ברחבי בריטניה, סדרה חדשה שמעלים ברשת סקיי בשם "הגיי היחיד בעיירה", וכוכבים אורחים כמו ג'ורג' מייקל, אפשר לדבר עליה כעל תופעה תרבותית. משהו כמו ארץ נהדרת שלנו, רק בלי הפתרון הקל שבהתחבבות על קהל צופים עם דמויות מפורסמות ומוקצנות. החידוש הגדול בעונה החדשה שעולה כעת ביס פלוס, הם דמויות כמו באבלס, בחורה ענקית בגודלה שעושה כל דבר אפשרי על מנת להתחמק מתשלום לחוות הבריאות שלה, שתי נשים בגיל העמידה ששונאות מיעוטים (לסביות, הודים, שחורים) ומקיאות בכל פעם שמוזכר אחד כזה, וגם יועץ סמים אחד, גרוע במיוחד.

צריך לזהיר מראש שמדובר בהומור בריטי פוליטקלי אין-קורקט קיצוני מאוד. אולם רק המחשבה על כך שביום מן הימים יהיה גם לראש הממשלה שלנו עוזר גיי וחרמן כמו הדמות של סבסטיאן, היא כל כך מעולה שמישהו חייב לגרום לביבי לחזור לשלטון. או לפחות לעשות תכנית כזו בארץ. מי יודע אולי בעוד 1234 שנים זה אפילו יקרה בערוץ 33 של הממלכה הישראלית הקטנטנה (תחת מנדט בריטי חדש).

"הממלכה הקטנה", יום ב', 23:00, ערוץ Yes+

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully