וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלי מהבלוק

18.2.2005 / 11:12

לרביב גולן יש סוף סוף סיבה טובה למסיבה, ופותח רשמית את 2005 עם האלבום של בלוק פארטי

2005 כבר החלה והגיע הזמן לחילופי משמרות. הגיע הזמן שפרננץ פרדיננד יחזרו לסטודיו וינסו לעשות יותר מאשר "לגרום לבנות לרקוד". הגיע הזמן, שאם כבר הופכים את הלהיט האהוב עלינו לרינגטון, לפחות שהטקסט שלו ייכתב בהשראת התאוריה הכלכלית של אסכולת פרנקפורט. הגיע הזמן שהזרקורים והאוזניים והלב שלנו יופנו ללהקה מולטי אתנית אחת ששוברת את כל הגבולות. הגיע הזמן שנשמע את בלוק פארטי.

לפני שנתחיל לנתח לעומק את תוכנו של אלבום הבכורה שלהם ונצייר דיאגרמות שיסבירו מדוע הוא כל כך מצוין, צריך להזכיר שגם השנה שעברה הייתה במידה מסוימת שלהם, עם ארבעה סינגלים מצוינים. צריך להזכיר את העובדה שהם הגיעו אלינו בזכות אלכס קפראנוס מפרנץ פרדיננד, שקיבל מהם מכתב וכמה דמואים והזמין אותם בעצמו לסיבוב הופעות שבסופו הופיעו גם בבי.בי.סי והוחתמו בלייבל וויצ'יטה.

כעת, כמעט שנה מאז הסינגל הראשון והמצוין "Banquet", אנו יודעים בדיוק למה עלינו לצפות מבלוק פארטי. אנחנו יודעים למשל שהפורמולה שלהם מורכבת משירים מונוטוניים שהופכים בפזמון להמנוני רוק מדבקים. אנחנו יודעים שהמוזיקה שלהם כל כך מסעירה ואנרגטית, שהיא גורמת לאותו דימוי של מעיין נעורים להישמע כמו אגדה שהמציא מעריץ קשיש של קולדפליי. מה שלמדנו מאלבום הבכורה שלהם זה שיש להם כל כך הרבה שירים מצוינים, שהם הרשו לעצמם לוותר על הסינגל "Little Thoughts", מכיוון שנשמע להם, משום מה, חורג מהקו של האלבום. דבר נוסף שלמדנו זה שההימור על פול אפתוורת', המפיק הלוהט של סצינת האינדי העכשווית בבריטניה (פיוצ'רהדס, בייבישיימבלז), מתגלה כג'ק פוט ענק. ההפקה החדה שרקח עבורם אפוורת' רק מוסיפה לאפקטיביות של התוצאה. ועם שירים מתפוצצים כמו "Like Eating Glass” שפותח את האלבום וגם קובע את הטון שלו, "Helicopter" ו-"Luno", או מהורהרים כמו הסינגל החדש "So Here We Are" זה לא משאיר הרבה ברירות. ההייפ הגדול שיהיה על האלבום הזה יכול במקרה הזה רק להזיק ולגרום לאנשים להפנות להם את הגב מטעמים אופנתיים לא ראויים (כמו שקרה עם LCD Soundsystem).

אותם אנשים אולי יזכירו את העובדה שלא היה עוד הרכב רוק השנה שלא הושפע מהפוסט פאנק, או ליתר דיוק, מגנג אוף פור. אז מה. עם הסולן הכריזמטי קלי אוקרקה מאחורי המיקרופון ואינספור שירים טובים, " Silent Alarm" אולי נקרא על שם מערכת לזיהוי רעידות אדמה, אבל קובע סולמות חדשים למדידה. 2005 מתחילה כאן.
בלוק פארטי, "Silent Alarm" (וויצ'יטה)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully