וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט אפריקאי זכה בפרס "דוב הזהב"

20.2.2005 / 16:45

בפסטיבל ברלין לקח עיבוד דרום אפריקאי לאופרה כרמן את פרס "דוב הזהב". במקום השני, הסרט הסיני "Peacock". גם "לך תחיה ותהיה" הישראלי לקח שלושה פרסים.

זוכה פרס "דוב הזהב" הוא הסרט "Carmen in khayelitsha" – עיבוד דרום אפריקאי לאופרה "כרמן" של ביזה. סרטו של מארק דורנפורד–מאי, שהתאים את העלילה למאה ה-21 ומיקמה בעיירה דרום אפריקאית ענייה, הוא הסרט הראשון תוצרת אפריקה שזוכה בפרס הראשון של הפסטיבל.

הזוכה בפרס "דוב הכסף" הוא סרט סיני בשם "Peacock" של הבמאי גו צ'אנגוו. הסרט משרטט חיי משפחה מהמעמד הבינוני בעיירה סינית קטנה.

השחקן האמריקאי לו טיילור פוצ'י זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על משחקו בסרט "Thumbsucker" וג'ולי ג'נטש הגרמנייה זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בסרט "Sophie Scholl" שמספר על אישה שהוצאה להורג ביחד עם אחיה על חברותם בתנועה האנטי נאצית. הבמאי של "סופי", מרק רותמונד, לקח הביתה את הפרס בקטגוריית הבמאי.

הסרט "גן עדן עכשיו" - קו-פרודוקציה הולנדית–גרמנית–צרפתית של הבמאי האני אבו אסאד שעוקבת אחר 28 שעות בחייהם של צמד מחבלים מתאבדים - זכה בפרס הסרט האירופי הטוב ביותר ובסרט "חביב הקהל".

גם בזווית הישראלית נרשמו הצלחות. סרטה התיעודי של הבימאית, שירי צור "רציתי להיות גיבור", המספר על 6 מילואימניקים סרבני מצפון, זכה בפרס פורום הבינלאומי לקולנוע . "לך תחיה ותהיה", סרטו השני של הבמאי, ראדו מיכאליינו, זכה בשלושה פרסים: פרס הקהל עבור הסרט הטוב ביותר, פרס "אקומניק" עבור ערכים אנושיים ופרס "סינמה אירופה", אשר יעניק תמיכה בהפצת הסרט ב-500 בתי קולנוע ברחבי אירופה. הסרט מספר על שלמה, נער לא יהודי החי באתיופיה, שעולה לישראל ומתמודד עם קשיי הקליטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully