וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתן הוא השגריר

20.2.2005 / 23:09

מבין שוורץ המקצוען, צביקה המאהב ומהרטה המאזינה ולאחר גמר ארוך במיוחד נבחר איתן לתפקיד השגריר

לאחר גמר שכלל ארבעה מבחנים, הצבעות של קהילות היהודיות ברחבי העולם (עם רוב למהרטה) וכמובן את ההחלטה האחרונה והסופית של ועדת השופטים, נבחר איתן לכהן כשגריר בניו יורק.

בשם ההגינות העיתונאית, רק נציין כי משרת השגריר היא בסופו של דבר פעילות הסברתית בתוך ארגון בבעלות פרטית שנקרא "איזרעל אט הארט" ונועד לעזור למשרד החוץ בהתמודדותו עם התקשורת הזרה. עם כל הכבוד לקשת, שגריר זה לא.

לאורך הגמר המשובח והמותח הבטיח חבר השופטים שהורכב מרינה מצליח, נחמן שי ויעקב פרי שניטשת ביניהם מחלוקת קשה. יעקב פרי הבטיח לא לוותר, רינה מצליח אמרה שהמצב קשה, ואילו נחמן שי אמר שהדבר היחידי שעליו השלושה מסכימים הוא – העובדה שהם לא מסכימים.

לא רק דעות השופטים היו חלוקות, גם שאר הפוסקים במבחנים השונים שעברו המתמודדים לא היו תמימי דעים. במבחן הראשון בו עמדה השלישייה מול כיתת תלמידים שחורים בבית ספר בברוקלין, נבחר צביקה על ידי התלמידים והמנהל פה אחד במיוחד עקב הכריזמה המתפרצת של הבחור ויכולות ה"ביט בוקס" שהפגין. במבחן השני עם ספיצר, התובע הכללי של ניו יורק, נבחרה מהרטה שסחפה את התובע המעונב מעל רגליו. גם לויד גרוב, עיתונאי ה"דיילי ניוז" והפוסק במבחן השלישי, בחר במהרטה. גרוב טען כי איתן מגזים עם תפיסתו התלושה את עצמו כסקסי, את צביקה פסל גרוב על בסיס ילדותיות יתר ורק במהרטה בחר בעיקר בגלל חזותה הלא צפויה. במבחן הרביעי והחשוב מכולן – הראיון עם פולה זאן מה–CNN - לא ניתנה הכרעה. זאן אמרה לחבר השופטים כי כל אחד משלושת המועמדים יהיה בחירה מצוינת.

עם סיום רצף מבחנים זה עברו המתמודדים אל קרב אחד מול שלושה בחדר השופטים שם עברו חקירה צולבת שכללה חומר מצולם, התקפות ושאלות מפנים חתומות. לאחר שנסחט כל מיץ אפשרי מהמתמודדים ומהצופים כאחד, עבר השידור לנתב"ג. ההתדיינות קשה בין שלושת השופטים, שנדמתה הרבה יותר מתוסרטת מאשר אמיתית, הסתכמה בקובץ נאומים מרגשים על סף הארוטיות לצביקה ומהרטה. אך בסוף כאמור נבחר איתן שוורץ, האיש והמכונה, על ידי שניים מתוך שלושת השופטים - יעקב פרי ורינה מצליח.

בראיון ראשון לאחר בחירתו, סיפר שוורץ לגלי-צה"ל על תחושותיו: "זו הרגשה של אקסטזה. אני לא מאמין. עד הרגע האחרון חשבתי שמהרטה היא שתהיה מחר על המטוס ושאני אשכב מתחת לסדינים ואבכה. כשיעקב פרי אמר שהוא בוחר בי, אמרתי לעצמי שאני לא מאמין. נדמה היה לי שאני הוזה".

"לפעמים אני מתעורר בלילה וממלמל 'Israel יכולה להגן על עצמה' וחברה שלי אומרת 'זה בסדר, איתן, אתה לא מצטלם. השקענו בדבר הזה 24 שעות. אנשים מדברים על זה בשיחות סלון כאילו אנחנו מתמודדים על ראשות ממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully