וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסימפסונים יוצאים מהארון

21.2.2005 / 0:18

עזבו אתכם מ"השגריר". מה שמעניין את האמריקאים זו עיירה קטנה, צהובה, בשם ספרינגפילד. מישהו בה ייצא מהארון, ויהפוך לדמות המצויירת העליזה הראשונה שמתחתנת נישואים חד-מיניים

חודשים של השערות והימורים בקרב חובבי משפחת סימפסון יגיעו הערב לסיומם, כאשר אחת מהדמויות בתוכנית "תצא מהארון", תצהיר שהיא (או הוא) "עליזה", ותהפוך לדמות המצויירת הראשונה בהיסטוריה שמתחתנת נישואים חד מיניים.

העיירה הצהובה תאשר, בפרק מיוחד שישודר הערב, נישואים חד-מיניים בכדי למשוך תיירים - או כמו שמצהיר ראש העירייה, קווימבי, בפרומו לתוכנית: "ספרינגפילד, העיר בה כולם יכולים להתחתן, אפילו גברברים". הומר סימפסון, שהוא הראשון לקפוץ על כל אופנה חולפת, יוסמך לכומר באמצעות האינטרנט, ויתחיל להשיא זוגות חד מיניים.

כמו כל יוזמה תיירותית שמכבדת את עצמה גם לזו חיברו בספרינגפילד שיר קליט, על פי המוזיקה של "ספינת בננה" של הארי בלופונטה: "הומו, זה כיף, בוא תתחתן ובזבז פה כסף", או באנגלית:

"Gay-o, it's OK-o/Tie the knot and spend all your dough."

הצעד הנועז גורר, כצפוי, תגובות נלהבות מצד הליברלים בארה"ב, אך מעורר התנגדות בקרב השמרנים: "אני חושב שהטלוויזיה נהייתה אובססיבית עם הומוסקסואלים. למעשה אני לא אתפלא אם אנשים יחפרו בשידורים חוזרים של 'ימים מאושרים' ויוציאו מהארון את הפונז", אמר רוברט קנייט, אחד מראשי השמרנים בארה"ב.

"אנחנו לא נוקטים עמדה בעד או נגד, אנחנו רק אוהבים לבחון את כל הצדדים של סוגיות, ואני עצוב בשביל כל מי שמשיג את השכלתו הפוליטית מצפייה בסרטים מצויירים", אמר אל ג'יין, אחד מהמפיקים של הסדרה הפופולארית.

העמדה הזו היא שהפכה את הסדרה לנועזת כל כך. בסדרה ישנו גם עיסוק רב בשאלות של דת ונצרות (כשאת הצד הנוצרי מייצגים בעיקר מארג', הכומר לאב-ג'וי ונד פלנדרס ומולם הומר הישן בכנסייה, נשלח לפעילות מיסיונרית, בונה קזינו במקום כנסייה ומכריז פעמיים על מרד נגד אלוהים).

העיסוק בדת מקשה על נוצרים אדוקים לתקוף את הגישה הליברלית שמציגה הסדרה כלפי זכויות ההומוסקסואלים. מארק פינסקי, כותב הספר "הגוספל על פי הסימפסונס", הסביר חדשות ABC, כי הוא מכיר "נוצרים רבים, אינטליגנטים ובעלי חוש הבחנה חד, שאימצו את הסדרה לחיקם, ואוהבים אותה מאוד. לדעתי תהייה זו טעות מצד מנהיגים נוצרים לצאת נגד התוכנית".

סמיתר'ס? ווילי? או פטי?

השאלה היחידה שנשארה עומדת על הפרק היא – מי יצא מהארון? מעולם לא הייתה דמות מצויירת בטלוויזיה שהיא מחוץ לארון – למעט "ביג גיי אל" מסאות'פארק, שהיה יותר קריקטורה מאשר דמות אמיתית – ולכן מקווים מעריצי הסדרה ואנשי הקהילה ההומו-לסבית שיוצרי הסדרה יהיו אלו שירימו את הכפפה (הורודה?).

במהלך 16 עונותיה אהבו הכותבים להשתלח בערכי המוסר של החברה האמריקאית. המעריצים מקווים שגם הפעם לא יאכזבו ויבחרו בחירה נועזת ולא ילכו על הבחירה הצפויה, שהיא הוצאתו מהארון של וויילון סמיתר'ס, עוזרו הנאמן של בעל מפעל האנרגיה האטומית, מר ברנס. סמיתר'ס למעשה נמצא בארון כבר שנים - כשהוא מאוהב במעבידו, חולם עליו חלומות ארוטיים וכותב מחזות זמר על בובות ברבי. גם שומר הקרקעות בבית הספר, וילי הסקוטי בחצאית, הוא בחירה צפויה לדעתם של מעריצי התוכנית.

ההימורים ברחבי האינטרנט נוטים דווקא לכיוון אחותה המעשנת והצרודה מאוד של מארג', פטי בובייה, שתהיה זו שתנצל את המדיניות החוקתית החדשה "הפרו-עליזה" בספרינגפילד ותינשא לשותפתה למשחק הטניס.

הרווקה הנצחית פטי היא בחירה הגיונית, כיוון שלמעט רומן חפוז עם מנהל בית הספר סקינר, היא לא הפגינה כל עניין בגברים (שהם לא מק'גיוור). זאת, בניגוד לאחותה התאומה סלמה שהתחתנה כבר כמה פעמים בעבר ואפילו ניסתה לאמץ ילד (והסתפקה בסוף באיגואנה).

בעבר פוזרו מספר רמזים עדינים לנטיות המיניות של פטי, שנראתה יוצאת מבית הבושת היחיד בעיר "לה מייסון דרייר", או שידה נראית מציצה (לצידו של סמיתר'ס) מרכב התצוגה של "נשארים בארון" במצעד הגאווה בעירוני. היא אפילו ציינה בעבר, לאחר שראתה את הומר בעירום, כי "הנה הלכו להם השאריות האחרונות של ההטרוסקסואליות שלי". עכשיו רק נשאר לצפות ולראות אם היא תהיה זו שתצעד מתחת לחופה אל עבר הכומר הומר וההיסטוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully