וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביג ווילי סטייל

27.2.2005 / 9:26

"היצ'" של וויל סמית הוא קומדיה רומנטית ממוחזרת ומחוררת, אבל את הלב של איתי ולדמן היא בהחלט שימחה

לאנשים שהתייאשו מכך שהאהבה יום אחד תקיש על דלתם אין מה לחפש ב"היצ'", הקומדיה הרומנטית החדשה של וויל סמית. ובכוונה אני אומר של וויל סמית. בדרך כלל נוטים לומר, ובצדק, סרטו החדש של הבמאי זה וזה. למרות שעבודת הבימוי ב"היצ'" לא רעה בכלל (אחראי עליה אנדי טאננט - "אין כמו אלבמה"), ולמרות שהתסריט כתוב ברובו באופן משעשע ואף יותר, עדיין ברור שבלי וויל סמית' לא היה כאן סרט. הבחור נוטף כריזמה בערך כמו שג'ינג'י מ"זבנג" נטף בזמנו זימה, כמו שחיים יבין נוטף ממלכתיות וכמו שמאיה בוסקילה נוטפת... מממ, כמו שמאיה בוסקילה נוטפת.

קופיפים וחתיכות

סמית' מגלם את אלכס היצ'נס (היצ'), בחור האוחז בג'וב לא ממש קונבנציונלי - הוא מעין דוקטור לאהבה. הווה אומר - האנשים שמגיעים אליו הם בחורים המאוהבים עד כלות בבחורה שבדרך כלל נמצאת כמה וכמה ליגות טובות מעליהם, והתפקיד של היצ' הוא לעזור להם להשיג את אותה פאם פאטאל. דרכי השידוך שלו מקוריות להחריד, ואחוזי ההצלחה הגבוהים שלו בלשדך קופי אדם מסורבלים ליפות בנשים, גורמים לכך שאגדות אורבניות מתחילות להיווצר בניו יורק סביב דמותו המסתורית.

מוב היצ'י לדוגמה - הוא מזהה כוסית לא נורמלית על הבאר. מסביבה מכרכרת במרץ חבורה של טווסים גבריים, מורטים נוצות האחד לשני. הוא מחליק לעברה באלגנטיות, תוקע לידה שטר של עשרים, מבקש ממנה כוס וויסקי וחוזר למקומו. הבחורה הנעלבת פורצת את המעגל שמסביבה, רצה אליו ואומרת בזעם - "אני נראית לך כמו מלצרית?" הוא בתגובה מסביר לה שברור לו שלא, אבל הוא חשב שזו הדרך היחידה למשוך אותה משם. תודו שזה לא רע.

מעבר ליכולותיו הגבוהות כהלנה עמרם אפרו-אמריקאית, היצ' גם התברך במוסר של חבר במסדר הישועים. הוא לא מוכן לשדך לאנשים שמחפשים סתם זיון. זאת אומרת, אם אתה רוצה שהוא יעבוד בשבילך אתה חייב להוכיח שלבך טהור ושכוונותיך לגבי הגברת לא כוללות מילימטר פחות משלושה ילדים, משכנתא ווילה תלת מפלסית בפרדס חנה-כרכור.

בחייו הפרטיים כמובן שמצבו הרבה פחות תותים. כבר שנים שהיצ' לא מצא לעצמו את אותה בחורה שתצליח לגעת בלבו השברירי. למרות שאם כבר מדברים על זה, חייבים להודות שדי קשה להגיע ללב שלו דרך שרירי החזה הרצחניים שסמית סידר לעצמו. ערב בהיר אחד, כמו כל רווק אוניברסלי ממוצע, היצ' מוצא את עצמו באברקסס השכונתי. הוא מזהה בחורה היספנית חמודה היושבת לבדה, ומכוח האינרציה מתחיל איתה. מה שהיצ' לא יודע זה שאותה בחורה נאה העונה לשם שרה (אווה מנדז), היא בעצם כתבת רכילות לוהטת, נאמר אריק מילמן של התפוח הגדול, ושהסיפור הגדול עליו היא עובדת הוא בירור זהותו של אותו "דוקטור אהבה" מסתורי. רוב הסרט עוקב אחר סיפור האהבה מלא הטעויות שמתפתח בין השניים, כשברקע ניסיונותיו של היצ' לשדך בין לקוחו החדש והבלתי אטרקטיבי בעליל אלברט (קווין ג'יימס מ"מלך השכונה") לבין אלגרה קול, "האשה הסקסית ביותר באמריקה" (הסופר מודל אמבר ולטה).

שמח על הלב

קומדיות רומנטיות נוטות לסחוב לאחד משני הכיוונים- הקומי או הרומנטי. "היצ'" הולך יותר על הקומי. מבחינת הרומנטיות שבו בואו נאמר שרוב הסיכויים שאתם לא הולכים להציף את האולם בדמעות. אבל כסרט קומי בעל אלמנטים רומנטיים "היצ'" ללא ספק על הגובה. קומדיות רומנטיות הן בדרך כלל לא סרטים שאתה סוחב אתך הלאה בחיים. מעטות הקומדיות הרומנטיות שתזכור לאורך זמן. לאלו שכן תזכור תמיד יש איזשהו ערך מוסף שמיוחד להן. ערך מוסף הוא מושג אבסטרקטי. זה יכול להיות כל דבר. ב"אישה יפה" הערך המוסף היה ג'וליה רוברטס והתפרצותה האלימה והמיותרת לחיינו, וב"ארבע חתונות ולוויה אחת" זה היה השנינות הטקסטואלית והחן היו גרנטי בשיאו. ל"היצ'" אין את הערך המוסף הזה ולכן הוא לא סרט שתזכרו לפרטי פרטיו בעוד שנתיים. או חודשיים. אבל בטווח הזמן המיידי הוא ללא ספק עובד. הוא יומית כיפית, מצחיקה והאמת היא שהוא עושה את אחד הדברים הכי חשובים בהם קומדיה רומנטית נמדדת- חשק לצאת מהאולם וללכת למצוא את אהבת חייך.

אפשר לשייך את "היצ'" לסוג הסרטים להם ניתן לקרוא "סרטי פיור פאן". פעמים רבות מתקבלת ההרגשה שלסרטים ממין זה אין שום לגיטימציה בתקשורת. מבקרים שלוקחים את עצמם ברצינות לא יעזו להמליץ על סרטים כמו "היצ'". הם יספרו לכם על החורים בעלילה, על כך שההומור שלו ירוד ושבעצם כבר ראינו אותו מיליון פעמים בעבר. הכל נכון, אבל הכל גם בולשיט. כי השורה התחתונה של "היצ'" היא שהוא מצליח לעשות שמח על הלב, ולתת את התקווה הקטנה שאולי עד סוף החורף גם אנחנו כבר לא נהיה לבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully