וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמונית דורשת זכויות על השיר שזכה בקדם

10.3.2005 / 11:00

שירי מימון בסכנה: רווית הראל טוענת כי היא הלחינה את "השקט שנשאר" יחד עם פיני ארונבייב, ולכן מגיע לה קרדיט ותמלוגים. היא גם הקליטה גרסה באנגלית, דבר העלול לגרום לפסילת השיר

רווית הראל, זמרת עלומה ולא נודעת, טוענת כי 'גנבו' ממנה את השיר שייצג את ישראל באירוויזיון, "השקט שנשאר". במעריב פורסם כי לטענת הראל, היא הלחינה את השיר יחד עם פיני ארונבייב, לפני כעשר שנים, ועתה היא תובעת את זכויותיה. הראל דורשת, בנוסף לקרדיט, תמלוגים על ההשמעות והמכירות של השיר, הווה אומר - אלבומי האירוויזיון והקדם, כמו גם אלבומה של שירי מימון. המלחין, ארונבייב, כבר הודה כי הלחן נכתב לפני כעשור, לשיר שמילותיו באנגלית, לפני שהוא עובד לקדם אירוויזיון, למילותיו של אייל שחר.

רווית, החיה בשנים האחרונות בחו"ל, גם הקליטה גרסה של השיר באנגלית, עובדה המערערת על כשירותו של "השקט שנשאר" להשתתף באירוויזיון, שכן רק שירים חדשים שלא יצאו להשמעה מורשים לקחת חלק בתחרות. העובדה שהלחן הוא בן עשור ושלשיר ישנה גרסה מוקלטת באנגלית, מעלה חשש שהוא הושמע בעבר. אם דבר מעין זה יתגלה, השתתפותו של "השקט שנשאר" עלולה להיפסל.

בשבוע האחרון הגיעה הראל לארץ, ושלחה לחברת התקליטים המייצגת שת מימון, 'הליקון', את תלונותיה ותביעותיה. עורך הדין של הראל, מייקל לוין, אמר כי טרם נפתח הליך רשמי, ולכן הוא ומרשתו אינם מעוניינים להרחיב על העניין. "מרשתי רוצה רק מה שמגיע לה בזכות היותה שותפה בהלחנת השיר. נעשה נסיון לא הוגן לגזול ממנה את הקרדיט".

מנכ"ל הליקון, רוני בראון, הגיב: "אכן קיבלנו פנייה בנידון, ועורכי הדין שלנו מטפלים בה בימים אלה. פיני ארונבייב אינו מכחיש שהכיר את הראל ועבד בשמנו על שירים בביצועה, חלקם אף הולחנו במשותף על ידי שניהם. אולם לדבריו, את "השקט שנשאר" הלחין בעצמו ולכן אין לרווית הראל כל חלק בו. מלבד הסקיצה שהקליטה לפני 9 שנים. אנחנו לא מודאגים, וממשיכים בהכנות לקראת הופעתה של שירי מימון באירוויזיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully